Gå till innehåll

Wigges Lilla Plaskbalja =)


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag väntar fortfarande på beställningen från fish street. Det externa filtret jag beställde kommer i mitten av december. Men led rampen till karantän var en pre order vara så den kommer nog inte förän års skiftet.

http://www.fish-street.com/atman_waterfall_hl600_600litres_filter_system?category_id=51. Filtret kommer stå för all filtration och cirkulation.

Igår beställde jg red seas reef energy program och colouration program. Hoppas på bra resultat med dessa!

men frågan är om jag ska fixa fosfat remover... Men vet inte om det behövs då det inte kommer bli mer än 2 små fiskar och kommer byta ca 5l vatten i veckan. Men får vänta någon månad och se om fosfatet hålls på rimliga nivåer!:)

Med vänlig hälsning, wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min sixline wrasse och banded coral shrimp dog inatt, anledningen tror jag är att jag druvsocker badade min catalaphyllia och min heilofungia pga av vävnads död... och de blev antagligen lite sura och har skickat iväg en massa nässelceller som sixline wrassen tog skada av... vilket var väldigt tråkigt då den var så frukansvärt fin!

Efter denna tråkiga händelsen så känner jag inte riktigt för att köpa någon ny fisk på ett tag... funderar därför på om jag bara ska köra lite räkor i karet. men vet inte om man vågar det då jag har en hel del koraller som behöver stöd matas och de lär väl sno alla mat de ser?

skulle uppskatta det väldigt mycket om ni kom med lite förslag på roliga invånare till min lilla plaskbalja(60L)

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Små korall-gobies är trevliga. T.ex okinawae gobies :)

jo absolut :) men efter fhört hur du har svurit över din när den tagit död på montis, acros och halva korall registret så känns det dumt att köpa en sådan då det kommer bli en hel de sps i karet så småning om=)

men helt klart något att tänka på=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...