Gå till innehåll

Wigges Lilla Plaskbalja =)


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Var är bilderna då Wigge;)

Har bara ork att göra det mest nödvändiga då jag har problem med ryggen(förmodligen en "arbetsskada") men ska försöka knäppa ett par bilder imorgon:)

men en det är kul att tillväxten kommit igång igen... Tog en månad att få igång tillväxten igen efter att värdena bar låga i en vecka:P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yep.. Tanken med pumpen är ju att dosera i samma takt som förbrukningen.. O då är det en smidig rackare..

Ett annat tips är att se över systemet o bara se om man kan öka volymen vatten i systemet , dvs du får mer "volym" att plocka ämnen inifrån innan värdena sjunker..

Finns många sätt att lösa ett o samma problem i många fall..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo en 2 dela sump som kommer öka vatten volymen med ca 40L är på g, väntar bara på lite pvc delar för att få ihop överrinningsboxen, så förhoppningsvis så gör det att värdena håller sig på en rimlig nivå lite längre:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken var att köra karet skummar löst då det inte finns plats för skummare i sumpen, men igår hittade jag en JAD wg-310... Kanske inte den bästa skummaren, men den är liten och fick plats. Bättre än ingen alls:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min sump är konstruerad som så att vattnet tas från karet via en överrinningsbox, vattnet rinner ner i övredelen av sump som är ett 12L kar som jag kör som refugium. refugiumet är borrat i bottnen och där sitter ett durso standpipe... nu till frågan, durson är tyst, men det blir ljud när vattnet rinner ut i den nedre delen av sumpen vilket är en stenkista med en liten skummare. hur ska man konstruera sista biten där vattnet rinner ut för att det ska bli tyst?

Med vänlig hälsning wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag misstänker att jag har fosfat i min sten då fosfaten inte går lägre än 0,36. Har använt fosfat renovera i ca 2 månader utan att få det att sjunka, om nu Stenen släpper fosfat hur ska man då gå tillväga för att få det att sluta?;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...