Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Ja det verkar ju finnas ett ganska bra utbud ändå! Vore skönt att slippa kurera död LS. Stenen högst upp verkar ju vara klar att stoppa i.

Man skulle ju kunna köpa en sten ovan och klä in tunze-magneten (som jag redan har hemma) i revepoxy och ha som grund för flakväxande montipora.

• 2 veckor senare...
Postat
Beställde 2 stycken rock-mag JR via premium aquatics. Frakten blev dyrare än själva stenarna. Totalt gick det på 724:-

Schysst! Du får lägga ut en bild sedan hur det blev :)

Postat
Beställde 2 stycken rock-mag JR via premium aquatics. Frakten blev dyrare än själva stenarna. Totalt gick det på 724:-

Jag tänkte beställa idag ! Men 137 dollar i frakt för 4 sådana känns orimligt

Postat

Fick hem mina två rock-mag jr igår. Är det någon som vet om det är meningen att det ska vara två hål i varje magnet? Vill inte att det ska komma in vatten på magneterna så de rostar.

post-6408-14468931867269_thumb.jpg

Postat
Satt de inte fast i stenen?

Nu är jag inte med? Det är ju en magnet inuti stenen och en som man sätter på andra sidan glaset? Detta är magneterna som ska sitta på andra sidan glaset.

Postat

Aha, trodde att det var de som skulle vara på insidan, eftersom du brydde dig om att de var öppna. :)

Är det de på utsidan så hade jag inte brytt mig. Är du orolig så sätt en klick silikon i hålen.

Postat

Aha jag var nog otydlig med att båda magneterna kommer att vara i vattnet. De kommer att sitta på plexiskivan i mitt "Blenny" vilket innebär att magneterna hamnar i sumpdelen.

Blir nog till att silikona igen hålen då.

Postat

Jag tycker det ser ut som keramiska magneter. De kan utan problem vara i vattnet. Det sitter en sådan ihop med impellern i varje pump.

Är du osäker på vilket material det är kan du repa den med en kniv. Är det svart och mjukare än metall är det en keramisk magnet. Neodym och Alnico är metallglänsande.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...