Gå till innehåll

Glasrosor !


bigm82

Rekommenderade inlägg

Hejsan, jag har ett par stycken Glasrosor (4 st små) mitt bland mina knappar.... Har försökt ett par gånger att injicera ättika i dem men de är så små och drar ihop sig så fort. Så va jag nere i hos min lokala akvariebutik och de hade en Acreichthys tomentosus*, så mina funderingar är. Skulle den funka i mitt rsm 130 och vad är era erfarenheter av den?

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, jag har ett par stycken Glasrosor (4 st små) mitt bland mina knappar.... Har försökt ett par gånger att injicera ättika i dem men de är så små och drar ihop sig så fort. Så va jag nere i hos min lokala akvariebutik och de hade en Acreichthys tomentosus*, så mina funderingar är. Skulle den funka i mitt rsm 130 och vad är era erfarenheter av den?

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4

Min filfisk gillar att knapra Xenia. Inga problem dock eftersom jag har stora mängder sådana i mitt akvarium. Har inte sett att den rört några andra koraller. Jag har haft störst framgång vad gäller glasrosor med pepparmintsräkor (Lysmata wurdemanni).
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det lutar åt att jag skaffar mig ett par pepparmintsräkor dels för att filfisken inte går att lite på med koraller och så känns det som att den kan bli lite för stor för mitt kar. Men hur många räkor ska man ha? Går det ha fler än en och funkar de med turbosar och eremiter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det lutar åt att jag skaffar mig ett par pepparmintsräkor dels för att filfisken inte går att lite på med koraller och så känns det som att den kan bli lite för stor för mitt kar. Men hur många räkor ska man ha? Går det ha fler än en och funkar de med turbosar och eremiter?
Jag hade två i mitt RSM 130D. Det funkade bra, även om jag under långa tider inte såg ett spår av räkorna. Väldigt skygga och gömde sig under långa tider. Glasrosorna försvann kvickt, även om de var ganska få från början. Inga problem med övriga invånare som bestod av bl a eremitkräftor, snäckor, putsarräkor och en boxarräka (stenopus hispidus).
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...