Postat 25 mars 201411 år Stabil vinsch. Var hittar jag en sån tro? I övrigt ser det väldigt fint ut, alltihopa!
Postat 25 mars 201411 år Författare Köpte den tillsammans med rampen av en här på guiden. Han hade blivit inspirerad av reef in the sky o snackat med honom som byggt det o fick tips om någon rörmotor är ju sån till markiser/persienner
Postat 27 mars 201411 år Ser ju riktigt bra ut:smiley20:bara att vänta tills vatten fyllningen är klar då mvh Ola.
Postat 29 mars 201411 år Författare Sådär nu är karet startat Ska bara få upp tempen lite till sen är det dags o ha i salt också, känns så jädra skönt Tänkte om någon som läser min tråd har startat ett kar med bara död-ls och undrar hur man startar igång det på ett snabbt o bra sätt Har köpt en flaska zeobak så jag har bakterier att tillsätta.
Postat 30 mars 201411 år Författare Ja nu är det igång, salthalten bra och har börjat dosera bakterier o nopox. Ska flytta över någon sten från mitt andra kar och lite sand för att få igång det Så nu är det bara o vänta, fast det finns ju o göra på möbeln också
Postat 12 april 201411 år är det verkligen 20cm från yta till ramp? Mitt ögonmått säger att det är 18 max. Läckert iaf men jag tycker det ser ut som rampen behöver höjas lite med tanke på att nivån kommer ju höjas ytterligare lite till när pumpen är igång med.
Postat 1 maj 201411 år Författare Har inte hänt så mycket med karet men det rullar på o har kommit alger nu så min scopas simmar runt o äter sig mätt Har även fått lite småfraggar Nu måste man börja handla lite mer fisk o koraller Idag så kopplade jag in fosfatreaktorn och även lilla karet som ska va osmostank Passade fint haha
Postat 30 maj 201411 år Författare Äntligen lite liv till karet Idag handlade man 10st anthias dispar, 2st nematodes gobby, 1st decora, 1st putsarräka och 2 olika rörmaskar
Postat 3 juni 201411 år Författare Bara 8st anthias kvar resten av dom nya djuren döda :/ riktigt trist o vet inte riktigt varför
Postat 3 juni 201411 år Bara 8st anthias kvar resten av dom nya djuren döda :/ riktigt trist o vet inte riktigt varför Jävligt tråkigt. Hur har dte utvecklats i övrigt? Bilder gärna.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.