MagnusJ Postat 25 mars 2014 Postat 25 mars 2014 Stabil vinsch. Var hittar jag en sån tro? I övrigt ser det väldigt fint ut, alltihopa! Citera
toompa Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Köpte den tillsammans med rampen av en här på guiden. Han hade blivit inspirerad av reef in the sky o snackat med honom som byggt det o fick tips om någon rörmotor är ju sån till markiser/persienner Citera
odel68 Postat 27 mars 2014 Postat 27 mars 2014 Ser ju riktigt bra ut:smiley20:bara att vänta tills vatten fyllningen är klar då mvh Ola. Citera
toompa Postat 29 mars 2014 Författare Postat 29 mars 2014 Sådär nu är karet startat Ska bara få upp tempen lite till sen är det dags o ha i salt också, känns så jädra skönt Tänkte om någon som läser min tråd har startat ett kar med bara död-ls och undrar hur man startar igång det på ett snabbt o bra sätt Har köpt en flaska zeobak så jag har bakterier att tillsätta. Citera
toompa Postat 30 mars 2014 Författare Postat 30 mars 2014 Ja nu är det igång, salthalten bra och har börjat dosera bakterier o nopox. Ska flytta över någon sten från mitt andra kar och lite sand för att få igång det Så nu är det bara o vänta, fast det finns ju o göra på möbeln också Citera
Andreas N Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 är det verkligen 20cm från yta till ramp? Mitt ögonmått säger att det är 18 max. Läckert iaf men jag tycker det ser ut som rampen behöver höjas lite med tanke på att nivån kommer ju höjas ytterligare lite till när pumpen är igång med. Citera
toompa Postat 12 april 2014 Författare Postat 12 april 2014 Det är typ 15cm nu så får höjda den lite då Tackar Citera
toompa Postat 1 maj 2014 Författare Postat 1 maj 2014 Har inte hänt så mycket med karet men det rullar på o har kommit alger nu så min scopas simmar runt o äter sig mätt Har även fått lite småfraggar Nu måste man börja handla lite mer fisk o koraller Idag så kopplade jag in fosfatreaktorn och även lilla karet som ska va osmostank Passade fint haha Citera
toompa Postat 10 maj 2014 Författare Postat 10 maj 2014 Lite bilder på hur karet ser ut just nu. Citera
toompa Postat 30 maj 2014 Författare Postat 30 maj 2014 Äntligen lite liv till karet Idag handlade man 10st anthias dispar, 2st nematodes gobby, 1st decora, 1st putsarräka och 2 olika rörmaskar Citera
Andreas N Postat 30 maj 2014 Postat 30 maj 2014 Hörde att disparen som kom var otroligt fint färgade..... Grattis. Citera
toompa Postat 30 maj 2014 Författare Postat 30 maj 2014 Japp dom är riktigt fina bilder kommer i helgen. Citera
toompa Postat 3 juni 2014 Författare Postat 3 juni 2014 Bara 8st anthias kvar resten av dom nya djuren döda :/ riktigt trist o vet inte riktigt varför Citera
Casio Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Bara 8st anthias kvar resten av dom nya djuren döda :/ riktigt trist o vet inte riktigt varför Jävligt tråkigt. Hur har dte utvecklats i övrigt? Bilder gärna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.