Gå till innehåll

Andreas andra Rev.


Andreas N

Rekommenderade inlägg

  • Svar 560
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Karet tuffar på bra nu och fosfaten kontrolleras stabilt med Järnbaserad fosfatabsorber. Jag har för säkerhets skull kontrollerat halten var vecka och har mätt 0,03 0,02 , 0,03 och 0,03. Stabilt! Jag matar rikligt med pellets och frysfoder dagligen.

Korallerna växer och mår bra samt att de nya tillväxtzoonen är mkt kraftigare. :)

berätta gärna mer vad du börjat med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör mer basic. Fosfatremover ( Järnbaserad ) kol , masssa ljus 960watt t5 kalkreaktor och div tillsattser så som aminosyror och lite extra kaliumnitrat vid behov. Anv ingen kolkälla i dagsläget.

Byter 100 liter vatten / vecka ca.

Kör skummaren på nästan max vilket blir ungefär 2000liter luft/ timma som matar skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En bild på en millepora som börjar få tillbaka färgen efter ett par coralcure dopp som sker på alla nya koraller vilket kan få dom att mörkna rätt ordentligt. Hällre det än o få med ohyra in i karet tänker jag.

Samma korall hade även med sig en krabba som visade sig käka ordentligt med polyper men den krabban har nu gått vidare.

post-4344-14468933340705_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med clownlek, har du haft dessa sedan små eller köpt ett lekpar?

En bild på en av mina stylopora i full ljusstyrka.

Gör det nya saltet sitt med tror du?

Snyggaste ljuset med T5. Kul att nån verkar ha kvar detta.

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanonsnygg korall.

Håller med Wrang, kul att du kör T5.

Nu när värdena verkar ok och tillväxten har ökat hur upplever du bytet från dina mega MH till denna T5 ramp?

Kör du rampen på fullt ös?

Jag hade ju det stora nöjet att fått sett ditt gamla, det vore kul att även få se detta projekt framåt hösten eller så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du skall veta att dörren står alltid öppen :)

Jag upplever att man kan välja mer vilket ljus man vill ha.

Förut var det o köpa en lampa o hoppas det passar ens behov.

Problemet var att en korall kunde se skitbra ut men en annan mindre bra. Nu kan jag välja rör efter färg på koraller osv vad jag vill trigga.

Nu vill jag bara att allt skall fisa full vigör och ev byta ut en del korall mot ny exklusivare saker som man inte hittar så ofta i butiker så som acropora Spathulta , strawberry shortcace mm mm. Ett par musslor till skall i med.

En montipora som förtjänar lite uppmärksamhet.

Jo ljuset med , jag körde några dagar på 100% men jag såg att musslan inte vecklade ut sig lika mkt som tidigare så igår kväll minska jag till 94%.

post-4344-14468933381078_thumb.jpg

Ändrat av Andreas N
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...