Andreas N Postat 26 maj 2014 Författare Postat 26 maj 2014 Jag är övertygad om att du kommer bli nöjd. Citera
Andreas N Postat 26 maj 2014 Författare Postat 26 maj 2014 Tog fram en korall som står längst in i akvariet och fota den. Jag tyckte denna acropora behövde visas.En bild är när den är på sin plats. Citera
Andreas N Postat 26 maj 2014 Författare Postat 26 maj 2014 Fotade en annan snygging. Irl har den grön topp men syns dåligt på bilden. Acropora turtuosa tror jag den heter. Citera
Andreas N Postat 28 maj 2014 Författare Postat 28 maj 2014 Musslan som fö kommer från Whitecorals inköpt från ciklidhuset mår nu mkt bättre. Den stänger sig snabbt vid hot och flexar upp sig fint + att den grabbat tag om underlaget . Bifogar en nytagen bild. Citera
Andreas N Postat 30 maj 2014 Författare Postat 30 maj 2014 Samma korall som bilden för en vecka sedan. Den blir bara finare. Härligt att se vad ett bra salt kan göra skillnad för färg och vitalitet.Bifogar även en montipora bild med härligt ljusgrön färg. Citera
Andreas N Postat 5 juni 2014 Författare Postat 5 juni 2014 Fota en annan montipora som har otroligt fin polypexpantion och lyster. Väldigt buskig. Citera
Andreas N Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Tog beslut att beställa red slime remover idag. Blir så trött på det.... Cyanon kom med att vårsolen sken in på morgonen och har inte släppt taget efter det. En korall som är opåverkad och mår fint är min stylopora pistillata som är färggrannare än någonsin. Citera
Andreas N Postat 13 juni 2014 Författare Postat 13 juni 2014 Lite tillökning i form av trochus sniglar "turbo" Hitta ett tio tal i sumpen de är knappa centimetern stora. Citera
Andreas N Postat 13 juni 2014 Författare Postat 13 juni 2014 Köpte denna crocea för ett tag sedan men den här börjat o visa konstiga bitmärken på manteln. Är det bara o slänga innan den smittar min stora maxima..... Man ser att manteln är oregelbunden. Citera
_Manne_ Postat 13 juni 2014 Postat 13 juni 2014 Ser ju ut som riktiga bett på mantlen.. Ingen aning om vad som kan vara på den ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 13 juni 2014 Författare Postat 13 juni 2014 Inte sett någon ens titta på den så är helt förbryllad. Är inne på att det är någon slags ohyra av något slag. kanske skall ta upp den o borsta rent den ifall det finns någon skit på skalet som irriterar den? Citera
ormet Postat 13 juni 2014 Postat 13 juni 2014 Tror som dykaren mer på PMD än ohyra. Men det är aldrig fel att inspektera sina musslor efter Pyramidsniglar om de nu ändå ska doppas. Citera
Andreas N Postat 13 juni 2014 Författare Postat 13 juni 2014 Jo jag kolla det men hitta inga bilder på att manteln skulle få dessa bitliknade kanter...... Citera
Sunny Postat 13 juni 2014 Postat 13 juni 2014 Om den är nyinförskaffad, så kanske det inte är omöjligt att det är transportskada ? Svårt o se om det skulle vara pinched mantle, ett annat alternativ är ju att musslan kommer från ett kar där det gått kejsare i, de betten kan ju se ut sådär. om de smakat lite Mvh,Sunny Citera
Andreas N Postat 14 juni 2014 Författare Postat 14 juni 2014 Kollar du tidigare inlägg så ser du att märkena inte fanns där för 2 veckor sedan. Citera
Dykaren Postat 14 juni 2014 Postat 14 juni 2014 Jag säger inte att det är pinched mantle, tänkte bara att det ngt du kunde kolla upp som möjlig diagnos. Men oavsett så är pinched mantle jobbigt på så sätt att det inte finns ngn entydig förklaring/orsak eller botemedel. Jag testade sötvattensdopp på en Maxima som hade liknande symptom. Det gick åt skogen. Kan vara att sötvattnet låg lite fel i pH och temp. Musslan levde ett par veckor till men öppnade aldrig sig riktigt igen. Citera
Andreas N Postat 14 juni 2014 Författare Postat 14 juni 2014 Bara att hoppas på att den repar sig. Är det nu pinched mantel så lär ju min maxima gå åt skogen med..... Bara att be till gudarna att det är något annat. Frågan är ju bara vad.... Suck. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.