Blåbert Postat 11 mars 2014 Författare Postat 11 mars 2014 Ättiksyra, you cant beat the feeling! Citera
Blåbert Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 En jätteladdning PVC samt död sten beställd... Citera
Blåbert Postat 2 april 2014 Författare Postat 2 april 2014 Fick hem tre asfeta membranventiler nyss - DN 40! Jösses vilka pjäser. Blir nog bara att jag använder en till huvudreturen, så någon med stort kar som vill ha top of the line-prylar, håll utkik efter annons inom kort. Citera
JonasW Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 Jo dom är större än man tror. Köpt en likadan till mitt kar och blev rädd när jag öppnade förpackningen Citera
Blåbert Postat 10 april 2014 Författare Postat 10 april 2014 Kunde inte hålla mig - packade upp rampen - ATI 4x75W LED, 8x80W T5I morgon blir det provkörning Citera
Blåbert Postat 15 april 2014 Författare Postat 15 april 2014 På plats, fyllning påbörjad, lär väl ta en vecka...... Citera
ormet Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Bänken är så snygg, jag vill åxå kunna svetsa! Citera
Blåbert Postat 16 april 2014 Författare Postat 16 april 2014 Bänken är så snygg, jag vill åxå kunna svetsa!Tyvärr kan jag inte ta på mig hela ärnan, har mest editerat den. Men jag hade byggt en likadan om jag hade behövt Citera
Lasse Postat 27 april 2014 Postat 27 april 2014 Det ser ut som en rolig och snurrig eftermiddag (lite rörig om jag får säga vad som faller mig in) MVH Lasse Citera
Blåbert Postat 27 april 2014 Författare Postat 27 april 2014 Det ser ut som en rolig och snurrig eftermiddag (lite rörig om jag får säga vad som faller mig in) MVH LasseJust nu kommer allt göras provisoriskt. I ve kan som kommer byta värmeväxlaren, därefter kan tvättstugetenovering med tillhörande sumprum påbörjas. Lutar bog åt semesterprojekt...Eftermiddagen kommer tillbringas i skatteverkets favör.... Citera
Lasse Postat 27 april 2014 Postat 27 april 2014 Eftermiddagen kommer tillbringas i skatteverkets favör....Då är väl ändå lite risk för att det blir lite rörigt ändå.....Själv använder jag förenklad taxering - baserade på tre steg. Vad tjänade du förra året? - vad har du kvar? - skicka in det! Hasse och Tage metoden alltså MVH Lasse Citera
Blåbert Postat 27 april 2014 Författare Postat 27 april 2014 Vet inte om det är att rekomendera med sålda bostadsrätter, enskilda firmor etc.... Citera
ormet Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Riktigt fina! Kul!Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk Citera
Blåbert Postat 9 juni 2014 Författare Postat 9 juni 2014 Nu har det snurrat några veckor med ca 50 kg sten.Mätvärden igår:Kh 7,7Mg1170Ca 410No3 0Po4 0Har kört chaeto i ett par veckor och det ligger en påse remover i.Funderar oå att successivt växla in död sten som legat på urlakning nu ett tag.Känns som att chaeton är mer effektiv än kranvatten.... Citera
Blåbert Postat 26 juli 2014 Författare Postat 26 juli 2014 Så, har scapat lite och äntligen fått i den sten som legat i över tio veckor fiskfritt - full med kryp!!!Några LPS i också samt ca 40 kg urlakad död sten.Så nu är det några veckor cyklingnigen så att allt stabiliserar sig. Chaeto i sumpen och remover ilagt.Tvättstugerenoveringen är i fullgång, mao mitt sumprum närmar sig. Det är hörnet på bilden som kommer att göras inordning för det - ca 120x250. Citera
Blåbert Postat 27 juli 2014 Författare Postat 27 juli 2014 Nån som erfarit att Moorish Idol äter LPS? En Acan och en caulustrea har den gett sig på. Nödevakuerade till annat kar.Har jag haft otur med individen? För jag har inte hört annat än att de ska vara revsäkra.... Citera
osby0479 Postat 28 juli 2014 Postat 28 juli 2014 Har hört att dom är allt annat än revsäkra.Finns nog olika individer.Skulle köpa en men den hade börjat tugga i sig zoanthus, och då kändes det inte rätt, lps är ju väldigt köttiga så dom är nog rätt så dömda, eller så får du försöka mata mer? Citera
Blåbert Postat 28 juli 2014 Författare Postat 28 juli 2014 Den får gå utan sådana koraller en tid så att den får rutin på annan mat.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.