Gå till innehåll

Rsm130 problem med huven!


Hermanbrute

Rekommenderade inlägg

Har köpt ett begagnat rsm130 och får inte igång månljus,lysrör eller fläktarna. Är det någon som haft samma problem?

Jag har sökt på internet och kommit fram till att det kan vara LED transformatorn som kastat in handduken.

Men jag hittar ingen sån reservdel i någon svensk butik och jag är lite orolig för att beställa ifrån tex England med tanke på att elen inte fungerar på samma sätt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt ett begagnat rsm130 och får inte igång månljus,lysrör eller fläktarna. Är det någon som haft samma problem?

Jag har sökt på internet och kommit fram till att det kan vara LED transformatorn som kastat in handduken.

Men jag hittar ingen sån reservdel i någon svensk butik och jag är lite orolig för att beställa ifrån tex England med tanke på att elen inte fungerar på samma sätt?

Tror inte det eftersom den är separat för just nattljuset (påverkar inte lysrör och fläktar vad jag vet) Kan dock vara din timer - det finns inställningar på den som sätter på och av funktionerna - kolla så de står rätt. Sedan har du en strömbrytare nere till höger. Hjälper inte detta så tror jag att det kan vara timern - inte LED transformatorn. Du kan lugnt beställa från England som Stig påpekar

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade runt och en kille hade samma problem och bytte ut allt men inget fungerade. sen bytte han ut tranformatorn och då fungerade. Jag drar iväg en beställning på transformator, relä, fläktar och timer så får vi se vad problemet va helt enkelt.

Tråkigt om det är ballasten bara och man köpt en massa annat elände men det är ju bara att testa.

En annan fråga är angående själva lysrören. Jag tänkte beställa ifrån http://www.charterhouse-aquatics.co.uk/red-sea-max-reef-spec-lighting-c-267_2400.html men jag vet inte vilka lysrör jag ska ha till karet och om någon är rätt? Vad jag förstår så ska det vara 55 watt men det hittar jag inget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej,

Har du löst problemet? Jag drabbades just av samma sak. Igår när jag kom hem från jobbet var det svart i tanken. Allt funkar utom lysrör, månljus och fläktar. Jag misstänkte timern så jag har beställt en från inTank. Timern snurrar dock, och "håller tiden" så det måste vara strömmen ut från den och inte in i den (total el-amatör som ni hör). Snurrar din timer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...