Majki01 Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Köpte en nano tunze osmolator ny på nätet när jag skulle koppla in den så va där ett litet litet hål i slangen som leder vattnet upp till akvariet..Jag försökte ersätta den slangen med en vanlig " syreslang" men efter som den slangen inte sätter sig lika bra i hålet på tunze pumpen så fungerade det inte.. Letar o letar efter en slang som kan ersätta orginal slangen men hittar inte.. någon som har tips? finns inte som "reservdel" heller liksom. Citera
akutmottagning Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Bauhaus transperent pvc finns massa olika storlekar Citera
phhasek Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Kan du inte laga hålet på nåt sätt då? Citera
Majki01 Postat 25 december 2013 Författare Postat 25 december 2013 Nja det riskerar jag inte små droppar vatten kan göra mycket skada men tar en road trip runt i butikerna på fredag när alla dessa slö dagar är förbi ! tack för hjälpen ! Citera
_Manne_ Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Nödlösning kan vara en krympslang utanpå befintlig slang för att säkra hålet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
fredrikDalby Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Enligt bruksanvisningen för Tunze 3152 så ska det vara en 2m PVC slang ⌀4mm och 7mm yttermått. Citera
Edward Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Pvc slang som passar till detta kan jag tänka mig finns på Biltema. Citera
Stensson Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Annars fungerar vulktejp.Har trycksatt med 5 bar och är helt tätt.Osmolatorn är väl helt utan tryck? Citera
AffeAlien Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Det är ju vanlig pneumatik slang. Alla slang firmor i världen lär ha det på metervara. Slangsnabben, slangservice, specma osv. Kostar nog inte många kronor metern skulle jag tro.Själv hade jag 2 meter över på jobbet som jag tog hem.Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Det är ju vanlig pneumatik slang. Alla slang firmor i världen lär ha det på metervara. Slangsnabben, slangservice, specma osv. Kostar nog inte många kronor metern skulle jag tro.Själv hade jag 2 meter över på jobbet som jag tog hem.Sent from my GT-I9295 using TapatalkAnledningen till att jag inte hittade något passande va ju för att jag bara kollade i akvarie relaterade butiker efter tipset här om vanlig butik så hittade jag direkt så kör o köper på fredag. Skyller på julstressen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.