odel68 Postat 20 juni 2014 Författare Postat 20 juni 2014 Har sänkt ljusstyrkan lite till men vissa acans är fortfarande hängiga får hoppas på det bästa;)Vekar vara 2 munnar på minimaxin hoppas på en delning tillnyförvärv en trachylobopython börjar trivas nufraggade ofrivilligt på euphyllian men den verkar okTrevlig midsommar Med vänlig hälsning Ola. Citera
odel68 Postat 23 juni 2014 Författare Postat 23 juni 2014 Har ett par funderingar, vid nyinköp av fisk så dör tyvärr de nya inom loppet av ngr dagar blir matta och slöa flämtar lite också,för fiskarnas skull vill jag inte vara med om det igen.Allt annat lever i karet och mår bra, kan det finnas ngt skit i karet som mina fiskar är resistenta mot?1,023 i salthalt så här säger phmätaren tror den stämmer.Tar tacksamt emot tips på inkoppningsmetoder om det kan vara mina det är fel på ell andra tips ideer, men jag har ju lagt i fisk innan som lever.Med vänlig hälsning Ola. Citera
Dykaren Postat 23 juni 2014 Postat 23 juni 2014 Med nyinköpta fiskar är det alltid en högre risk de första dagarna innan de helt aklimatiserat sig. De kan vara slitna/sjuka/undernärda från fångst/grossist/transport osv. Har du någon aning om hur det ser ut hos handlare du köper av? Lever fiskarna där men dör hos dig så är det ju något du själv bör kunna påverka... men dör de både hos dig och handlare så kan de varit körda från början.pH-pennor är opålitliga och måste nästan kalibreras varje gång för att man ska kunna lita på dem. Citera
odel68 Postat 23 juni 2014 Författare Postat 23 juni 2014 De har sett bra ut hos handlarna,två köpta i påse så handlaren hade inte de i sitt kar de kan haft det jobbigt kanske som du skrev.Så det är ngt fel här misstänker jag fattar inte vad bara ?Tack för tipset ang phpennan.Har ca 25-27 grader i karet lite beroende på klimatet ute Med vänlig hälsning Ola.ps ph värdet var lägre med redsea testet 7,6-7,8 ngt. Citera
odel68 Postat 7 juli 2014 Författare Postat 7 juli 2014 Min scholymia är fortfarande blek,hjälper kalium mot att få fram rött i färgerna ell det hjälper till och färgförstärker alla färger?Har höjt upp mitt kh värde också som var lågt innnan slår även i jod då och då ngn som har andra tips.Trachyn är mörk i sina färgermvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 7 juli 2014 Postat 7 juli 2014 Har du haft möjlighet att mäta kalium ? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
odel68 Postat 7 juli 2014 Författare Postat 7 juli 2014 Nej det ska införskaffas ett testkit idagarna ryggskott har hållt mig sängliggandes ett tag, coral colors B inköpt ivarjefall;) mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 7 juli 2014 Postat 7 juli 2014 Då får du kröja på dig o gör inget förhastat..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 7 juli 2014 Författare Postat 7 juli 2014 Nädå lutar åt ett redsea testkit gillar deras produkter,vet du tipsa innan ang kalium men man ska få tummarna loss också,har haft all tid i världen nu och fundera på allt möjligt,en sak positiv Hia Hia matat och fyllt på osmos vatten ;)får träffas ngn dag också har snart sem har ju en sak här hemma åt dig,tack för omtanken om ryggen har fått salladsblad av mina vänner också ell mina gamla vänner mena;)r jag sköt om dig mvh Ola. Citera
odel68 Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 Blev en euphyllia som tröst för mitt ryggondasådär bild inte rättvis färg där.Okinawa kollar läget. Mvh Ola. Citera
odel68 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Bekymmer Ps rampen la av ngn som kan hjälpa mig detta kommer upp bootloader ready fattar ingenting leden var släkta när jag kom hem ingen åska inget strömavbrott vad jag vet,går inte ansluta till lampan ens hittar inte den heller Med vänlig hälsning Ola Citera
mamadubba Postat 11 juli 2014 Postat 11 juli 2014 Kanske en dum fråga, men har du provat att dra ut strömmen helt till den? Har du provat "emergency connect" funktionen på sista fliken? Citera
odel68 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Nä då inga dumma frågor har dragit ut sladdarna alla 3 t5:orna lyser fullt hittar ingen port på emergy conect heller lampan heter inte hyperion mer heller i min laptop den heter matrix nu ska prova igen tack för tipset mvh Ola. Citera
odel68 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Vet faktiskt inte vad som hänt grymt nöjd med rampen annars,möjligt bliviit ett strömfall här,mvh Ola Citera
Hermanbrute Postat 11 juli 2014 Postat 11 juli 2014 Finns väl ett batteri om du öppnar den. Och batteriet(litet silver platt du har sett såna förut) kan ha rostat eller tagit slut helt enkelt. Kolla de om du har möjlighet att öppna den. Tror det brukar vara 1.5 volts. Citera
odel68 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Tänkte på en sak också hängde upp rampen i vajerkittet igår möjligt jag stött till ngt då jag la rampen upp och ner testat med switchen bak nu när rampen varit strömlös ett tag lyckades emergency conecta håller på att uppgradera firmware nu håller tummarna tack alla som hjälpt till med tips mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 11 juli 2014 Postat 11 juli 2014 Gissar att det löser sig nu.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Firmware uppdaterad går inte ansluta till rampen slår in 1234 vilket det ska vara ingen port öppen fel firmware kommer upp:smashcomp T5:orna lyser med fullt blås på mina yrvakna firrar fattar ingenting av detta. Mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 11 juli 2014 Postat 11 juli 2014 Släck ner o sov på saken.. Gonatt.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Haha sovgott själv ska lösa detta har inte t5:orna på nu som tur är mvh Ola. Citera
odel68 Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 YesBanana man går att ändra inställningarna nu leden funkar månljus på, men kan bara ansluta via emergency men det får jag fsöka fixa imorgon mvh Ola. Citera
odel68 Postat 12 juli 2014 Författare Postat 12 juli 2014 Soluppgången har startat så leden verkar funka Kan inte fortfarande inte ansluta vanligt, får nog ha en vän till hjälp ang detta;) mvh Ola. Citera
Majki01 Postat 12 juli 2014 Postat 12 juli 2014 Har du säkert redan testat men . Har du dragit ur ALL ström till rampen och låtit den stå ett tag utan ström sen tsr du bort enheten i din dator ur bluetooth kopplingen . Lägger sen till den igen så den får ny port ? Citera
odel68 Postat 12 juli 2014 Författare Postat 12 juli 2014 Har testat det tack för tipset detta kommer uppska testa ladda ner psprogrammet igen och av inst donglen mvh Ola. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.