Gå till innehåll

Odels 360.


odel68

Rekommenderade inlägg

Verkar till att funka nu har provat de flesta inst förstår vad ni menar nu trycker man på read så kommer aktuell inst upp verkar som grundinst visas först:kaffe:tack för tipsen grabbar Med vänlig hälsning Ola

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt! :)

60% räcker nog väldigt långt, jag har faktiskt sänkt till 50% från 60% då jag kunde ana att vissa koraller fick för mycket ljus. Då har jag ändå ett 70cm djupt kar.

Så jag kör 50% på LED:arna och 5 timmar på T5:orna.

Ska du köra Bali eller eget program?

Kör du Bali programmet ell vilket kör du? Vad innebär programmet är det så som det låter med soluppg och soltimmar och nedgång som i Bali ell det bara heter så,ell får man annan mix på färgerna Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tack många saker att ställa in här mycket nöjd med rampen får jag lov att säga,kör 56% nu på leden 4tim T5 60 min soluppgång/nedg får prova lite i omgångar har fått tips från många hjälpsama personer här:smiley20:mvh Ola

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett par funderingar på att vrida ihop ngt i rostfritt som ben/ställning till Psrampen har best vajer men satt och kollade/funderade på svetsa ell bocka ngt ,är ju svårt att ändra bocken ell svetsen i efterhand tänkte mest på höjden vad tycker ni för höjd skulle vara lagom ?Har sett en del har lågt ner en del högt upp tänkte så man kan komma ner med handen mm tacksam för tips mvh Ola.;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Krille har många möjligheter i Bromölla,bredvid Bellas ligger en bra firma,sen en kompis till mig som kör Cadillac59 har också möjligheter tror jag tigar blir fina svetsar av det,tack ändå mvh Ola:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ledig imorgon fm lika bra utnyttja tiden ska byta ca 75 l vatten tänkte jag ska prova reef octopus salt detta bytet,varit nöjd med mina salter som jag haft innan och har kvar av roligt prova ngt nytt

post-6689-14468933599886_thumb.jpg

Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Stig för den trevliga pratstunden igår när jag stanna till pvg hem från Jönköping alltid skoj att diskutera med dig många bra tips igår igen,har du ätit Östersjölax idag med ;) ramperna du bygger såg riktigt bra ut Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat värden idag efter vattenbytet det såg helt ok ut vissa koraller trivs rejält

post-6689-14468933622786_thumb.jpg

post-6689-14468933623023_thumb.jpg

vissa mindre bra scohlymian tappar färg ngn som har tips?

post-6689-14468933623225_thumb.jpg

acan lite hängiga en del av dem ingen bra bild

post-6689-14468933623402_thumb.jpg

annars tuffar det på här

post-6689-14468933623585_thumb.jpg

post-6689-14468933623796_thumb.jpg

Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 56% av styrkan och t:5orna på 3tim om dagen, hade 240 w i mina andra ramper kan vara som du skriver Yodel tänkte på en grej nu denna ramp mkt närmare vattnet också och kanske bättre kräm i den också, sänker lite till när jag kommer hem i em mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...