Gå till innehåll

Odels 360.


odel68

Rekommenderade inlägg

Så fått tummarna loss och köpt kalium test,kan det vara så att vissa koraller är mer känsliga för kaliumbrist än andra då,vissa koraller färgar som bara den i mina ögon sett och vissa bleka som bara den Gorgonian tex även scholymian ursäkta stavn.

post-6689-14468934138225_thumb.jpg

Om jag förstått rätt så är mitt värde mindre än 320 då jag förbrukat mer än 0,50 ml.Vad är ett bra värde ell det beror lite på innehållet i karet?

post-6689-14468934138624_thumb.jpg

post-6689-14468934139261_thumb.jpg

Har ökat salthalten till 32 tar lite i taget Stig fosfat 0,004 enligt Hanna idag Med vänlig hälsning Ola.

post-6689-14468934138424_thumb.jpg

post-6689-1446893413887_thumb.jpg

post-6689-14468934139057_thumb.jpg

Ändrat av odel68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tar det lugnt med ökningen av salthalt och kalium häller i lite var dag,men tyckte mig se lite mörkt

i mitten på en maximini ;)ingen bra bild,men hoppas på det bästa.Den högra anemonen har varit kritvit nu skiftar den till mörkt?Härlig hobby vi har!

post-6689-14468934145706_thumb.jpg

Tänkte på ET Phone home.

post-6689-1446893414607_thumb.jpg

Liatorparen är blå och fin;) även cyanon är färgglad!

post-6689-1446893414627_thumb.jpg

Med vänlig hälsning Ola.

post-6689-14468934145536_thumb.jpg

post-6689-1446893414588_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jonas jag kör på 65% effekt på baliprogrammet och 100% i ljusstyrka utom på rött T5: orna 1,5 timmar nu.

Tack Lotta det är faktiskt en fripassagerare som sprider sig som bara den ,ska jag åt ditt håll ell du hit så får vi höras av,har även lev lite åt Smålandshållet om det skulle gå åt pipsvängen här mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att vi ska fundera på en annan setup, funderar på att köra t5 från att soluppgången är klar till att solnedgången börjar. Ev. Skriva in allt i Par-tabellen för mjuk övergång. Och minska några % på led istället.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det får vi filura på mina vänner :smiley20:ska prova ändra lite ikväll Med vänlig hälsning Ola.

Har en liten grej som stör mig bara månen inuti programmet borta och jag får meddelande om fel firmware ngn som vet vad det kan vara?

post-6689-14468934186889_thumb.jpg

annars funkar allt som det ska Med vänlig hälsning Ola.

post-6689-14468934186722_thumb.jpg

Ändrat av odel68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser inte ut som att du har fel firmware. V3f är senaste vad jag vet.

Mjukvaran uppmanar dig bara att kolla efter senaste mjukvaran på deras hemsida, något du inte behöver göra.

Ah, nu ser jag vad du menar med månen :). Kommer den fram om du kryssar i Moon cycle simulation?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis 3f är senaste är nog som du skriver att den uppmanar en att söka trodde det var ngn konflikt i och med med månljuset.Nä den gör inte det även om jag kryssar i mooncycle har provat ändra och greja med det mesta men den visar sig ändå inte får forska vidare,men månljuset funkar i varjefall:) kör utan Bali nu ska testa lite som du och Henric skrev Med vänlig hälsning Ola

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis 3f är senaste är nog som du skriver att den uppmanar en att söka trodde det var ngn konflikt i och med med månljuset.Nä den gör inte det även om jag kryssar i mooncycle har provat ändra och greja med det mesta men den visar sig ändå inte får forska vidare,men månljuset funkar i varjefall:) kör utan Bali nu ska testa lite som du och Henric skrev Med vänlig hälsning Ola

Om du sätter senaste fullmånen till idag och sedan kryssar i mooncycle och skickar detta till lampan så tror jag att det kommer att fungera.

Mvh Henric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej var med om en konstig sak i morse när jag gjorde osmosvatten mitt resin filter blev jättevarmt,kranen var på kallt och de tre andra filtren var kalla är väl bara att slänga resinfiltret ,lite nyfiken på vad som hänt ngn annan som varit med om detta? Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...