krille 55 Postat 30 december 2013 Författare Dela Postat 30 december 2013 Tack för erbjudandet majki men jag har bra kontakt med glasmästaren här. Köper begagnat glas när dom byter trasiga skyltfönster o liknande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 30 december 2013 Dela Postat 30 december 2013 På tal om glas så va jag på miljöstationen och slängde det sista från flytten ur hyrverkstan. I glascontainern låg det ett komplett nerskuret 720-liters kar, alla glas hela. varför slänger man det. Stationen är bemannad. Försökte prata med killen som va där men man får inte ta nåt där som nån annan har slängt. det är för djäkligt så är de här i helsingborg också... men ta det när de tittar bort vetja=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Har varit lite slö men i kväll har jag limmat sumpen klar.Ungefär så här. kan det bli bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Bara kör på.. Ser bra ut! En bra början!Prova med småstenarna.. Får du inte till det så ta BTN tex istället.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 8 januari 2014 Dela Postat 8 januari 2014 Var har du köpt småstenen? Jag letar efter död sten i den storleken till mitt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 8 januari 2014 Dela Postat 8 januari 2014 Hammare? Bara att slå sönderVet att ciklidhuset i lerum sålde småsten för 85:- kilot Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 8 januari 2014 Dela Postat 8 januari 2014 Ser bra ut Man får vara lite slö nu efter helgerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 8 januari 2014 Författare Dela Postat 8 januari 2014 Var har du köpt småstenen? Jag letar efter död sten i den storleken till mitt kar.Köpt på oceanakvarium i Gemla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 8 januari 2014 Dela Postat 8 januari 2014 Eller gör som jag delvis gjort, och vissa andra gjort, ta en BTN som grund, sen täcker du den med småsten och kanske även nån lite större hylla. Fäst med cement, t.ex reefbond, blir riktigt bra då man inte ser glaset mellan springorna. Kul med ny burk! Ser ut till att bli riktigt bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 11 januari 2014 Författare Dela Postat 11 januari 2014 Så nu har jag limmat torr levande sten på hela bakväggen mot sumpen. Har även tillverkat 75 liter osmosvatten så nu börjar det närma sig vattenpåfyllning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 11 januari 2014 Dela Postat 11 januari 2014 Snyggt KrilleI med vattnet nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Dela Postat 11 januari 2014 Ser bra ut.. Lär väl bli en viss alg explosion på dom i värsta fall.. Men tror du redar ut det fint..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 11 januari 2014 Författare Dela Postat 11 januari 2014 jo alger får man räkna med. kommer väl att släppa en del fosfat. Ska ha många små algätande eremiter och sniglar. Kanske dina svarta nakensnäckor skulle funka. Funderar på att ha en hörna med macroalger ev i det ena sumpfacket. kan det va nåt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Dela Postat 11 januari 2014 Blir det algbalja så löser vi något i fack 2.. Inte svårare än så... Om man har tålamod..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 11 januari 2014 Författare Dela Postat 11 januari 2014 Inte bråttom. Detta får ta sin tid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Dela Postat 11 januari 2014 Låter bra! Har pmat dig en fundering som jag har sen innan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 13 januari 2014 Författare Dela Postat 13 januari 2014 Efter diverse strul med en borrmaskin(den började brinna) när jag skulle borra hål för sladdarna i möbeln så finns det nu 75 liter vatten i karet. 50 liter nytt och 25 från vattenbytet i rsm:et. Manne, vi får prata lite mer om ditt förslag så jag har fattat dej rätt. Om det är som jag tror att du tänkt så kan det säkert bli riktigt snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 15 januari 2014 Författare Dela Postat 15 januari 2014 Så nu är karet fyllt och returpumpen startad. Allt verkar fungera som det ska. Ska hämta en del levande sten i helgen. Hittills är det helt tyst men jag har inte startat skummaren ännu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 januari 2014 Dela Postat 16 januari 2014 Låter kanon! Kul att det går frammåt!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 19 januari 2014 Författare Dela Postat 19 januari 2014 Både levande och död sten sten på plats. Även skummare och streamer installerad. Försökte mej på scaping a la Manne så gott det gick med det material jag hade. Högra delen är botten täckt med krossad sten ca 3-5 cm. I vänstra delen korallsand 5-10 mm. sen två stora stenar som sticker upp, en i sanden och en i stenkrosset, Tycker det blir riktigt bra. Ser ut som en klippkant som övergår i sandbotten. Ursäkta bildkvaliten men enda belysning är två spottar som sitter i taket, blir ju rätt gult ljus. Vattnet är ju inte 100 klart heller efter scapingen. Har börjat demontera rampen för kapning och modifiering Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Afrodite Postat 19 januari 2014 Dela Postat 19 januari 2014 Tycker väggen blev bra. Såg lite konstigt ut i torrläge. Men nu med vatten i var den ju riktigt fin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 19 januari 2014 Författare Dela Postat 19 januari 2014 Sen är ju planen att det ska börja växa grejer på väggen och så ska det se mer naturligt ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 januari 2014 Dela Postat 19 januari 2014 Florrida anemoner yuma discosoma zoantus tapetum haddoni Lite godis som skulle kunna gå ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 19 januari 2014 Författare Dela Postat 19 januari 2014 Det är väl planen med nåt sånt Manne. Kan bli fint Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Boerboele Postat 19 januari 2014 Dela Postat 19 januari 2014 Snygg vägg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.