ballsam Postat 22 mars 2015 Dela Postat 22 mars 2015 Väldigt kul. Jobbade med samma kollega, som när vi var förbi, dygnet som gick. Hon hälsade å grattade. Lycka till med stuteriet nu /Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loffe82a Postat 22 mars 2015 Dela Postat 22 mars 2015 Grattis till fölen. Lycka till! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tribiani Postat 22 mars 2015 Dela Postat 22 mars 2015 Vad roligt Krille . Lycka till med de små. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stocken Postat 22 mars 2015 Dela Postat 22 mars 2015 Vad kul! Grattis och hoppas det ordnar sig med artemian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 23 mars 2015 Dela Postat 23 mars 2015 Riktigt kul att se! Är det nykläckt artemia som gäller enbart?eller finns det alternativ typ pods som funkar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 23 mars 2015 Författare Dela Postat 23 mars 2015 jag vet inte. får inte tag i nåt härikring och har för dålig kläckning på artemian för tillfället. så tyvärr går det inget vidare. får bli lärdom till nästa kull. dom lever än men många ser inte särskilt pigga ut tyvärr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 23 mars 2015 Dela Postat 23 mars 2015 Lägg i lite natriumkarbonat i kläckvattnet så kläcker det mycket bättre. Saltvatten, 1/3 kranvatten och en blå salifertsked med Natriumkarbonat.Har du inte Natriumkarbonat går det kanske med en röd salifertsked målarsoda. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 23 mars 2015 Författare Dela Postat 23 mars 2015 tack för tipset stig. Va inne i stan nu och hämtade ett 30 liters aquael nanokar som jag satt igång. fick även tag i lite nykläckt artemia. får se om man lyckas rädda några eller det är för sent. dom lever än i alla fall. har bara 10 liter vatten i och en luftpump med syresten för att dom lättare ska hitta maten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 23 mars 2015 Dela Postat 23 mars 2015 Vart nyfiken o snokade lite på nätet..verkar vara minst sagt krångligt att föda upp yngel..även med artemia..du har säkert skummat nätet för tips och kanske sett denna? Om inte kanske du kan snappa upp något? http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.tfhmagazine.com%2Fdetails%2Farticles%2Fbreeding-seahorses.htm&anno=2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 23 mars 2015 Författare Dela Postat 23 mars 2015 Ja du hagbard. Jag har väl inga större förhoppningar att lyckas denna gång men man kanske lär sej nåt till nästa kull. Ska kolla din länk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Richard-Gbg Postat 24 mars 2015 Dela Postat 24 mars 2015 Sjöfartsmuseet har fått häst-kullar i omgångarKontakta David för tips och trixs.Tror dom testat de mesta.Richard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 24 mars 2015 Dela Postat 24 mars 2015 En till länk http://fusedjaw.com/food-and-nutrition/foods-breeding-syngnathids-seahorses-pipefish/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 24 mars 2015 Dela Postat 24 mars 2015 Sjöfartsmuseet har fått häst-kullar i omgångarKontakta David för tips och trixs.Tror dom testat de mesta.RichardJapp, vi har haft kontakt på pm redan Vi har haft några lyckade kullar och några inte alls lyckade. Några av de äldsta ynglen har faktiskt nyss flyttat till Universeum och jag tror de kan ses i utställningen nu. Då blir man lite stolt / David Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 24 mars 2015 Författare Dela Postat 24 mars 2015 denna kullen verkar ha problem med simförmågan. dom flyter upp till ytan och ligger och sprattlar på sidan. är ett fåtal som klarar att simma normalt. läste att man absolut inte fick ta upp dom ovan ytan för då fick dom för mycke luft i simblåsan så jag va väldigt försiktig och fångade upp dom i ett glas vid flytten men det ser inte bra ut. kommer förmodligen inte att bli några överlevare här men hoppas på fler försök och att man då är bättre förberedd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 24 mars 2015 Dela Postat 24 mars 2015 Fasen vad kul grattis till fölen. Sicket fint kar det är ang foder så är rootifer, bosmider, artema bra o köra med cyclops/ezz fungerar med lycka till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 10 april 2015 Dela Postat 10 april 2015 Hur har det gått? Har sett flera som har nått litet nät ellr dylikt som de kan greppa i..ang simförmågan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 10 april 2015 Författare Dela Postat 10 april 2015 Första kullen dog pga matbrist men hanen är tjock igen o denna gång är jag bättre förberedd. Köpt ett 30 liters nanokar o kläcker artemia i två kläckare med 48 timmars intervall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 april 2015 Dela Postat 28 april 2015 Har det hänt något? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Afrodite Postat 1 maj 2015 Dela Postat 1 maj 2015 Spännande ändå även om det va synd på första kullen. Men håller tummarna att nästa kull blir bättre lycka med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 2 maj 2015 Författare Dela Postat 2 maj 2015 Så jäkla typiskt. Är i stugan över helgen. Grabben ringde nu, han va hemma för att mata. Givetvis va det fullt av hästungar i karet. Han försöker rädda så mycke han kan via telefoninstruktioner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 2 maj 2015 Dela Postat 2 maj 2015 Spännande. Håll oss uppdaterade Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 2 juni 2015 Författare Dela Postat 2 juni 2015 en liten uppdatering. denna gång klarade tre hästyngel sej i tre veckor men efter en långhelg i stugan med bara matning o inga vattenbyten på fem dar så dog dom. kan det berott på dåligt vatten? har ju ingen rening alls bara en syresten som cirkulerar vattnet. Jag har även sålt av alla mina knappar. och går över till ricordeor och andra skivor i detta kar så namnet på tråden blir ju lite missvisande nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 11 juni 2015 Författare Dela Postat 11 juni 2015 lite nya invånare. två röda eremiter och nån typ av spindelkrabba. en riktigt häftig sak Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 11 juni 2015 Dela Postat 11 juni 2015 Fränt! har för mig jag sett dylik "spindelkrabba" är det inte en räka? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 11 juni 2015 Författare Dela Postat 11 juni 2015 jag vet inte. fick inget namn på den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.