Postat 31 december 201311 år Hejjag undrar vad som äter upp skelettet på mina eupyllia? Skelettet försvinner men polyperna är fina.vattenvärdena är inom intervallen.tack på förhand
Postat 31 december 201311 år Författare Jag menade mer dom andra huvudena, men vad kan orsaka dena skada? Kommer resterande eupyllia stryka med?
Postat 31 december 201311 år [ATTACH=CONFIG]108551[/ATTACH]Något liknande skedde med en av mina euphyllior. Det var som att kalken i skelettet löstes upp. Vid detta tillfälle hade jag lite för lågt pH (7,7). Vet inte om detta var orsaken, men det upphörde när pH ökat till 8,0
Postat 31 december 201311 år Ingen av dom polyperna ser glada ut alls och som Stig säger så beror det förmodligen på pärlkorallen som bränner dom. Polyperna om den mår bra kommer sticka ut 3-4cm.
Postat 31 december 201311 år Författare Tackar för alla svar, dock ljuger bilden en del då dom inte sitter så nära varandra att dom har kontakt.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.