Lasse Postat 21 januari 2014 Postat 21 januari 2014 (ändrat) HejHar ett Percula 120 med skummarfack på baksidan. Det börjar bli dags att byta den gamla skummaren snart (Ozon) och jag undrar om det är någon som har erfarenhet av andra skummare än orginalet. Har en aquabee 2000/1 som är rätt ny så det vore bra om den passade till ersättningsskummaren också. Ni som provat alternativ - finns det något bra tips?MVH Lasse Ändrat 25 januari 2014 av lottac Citera
Lasse Postat 24 januari 2014 Författare Postat 24 januari 2014 BumpIngen som har någon erfarenhet?MVH Lasse Citera
Henric Postat 24 januari 2014 Postat 24 januari 2014 Lasse du som är så intresserad, sälj karet och köp ett större med en sump så är det inget problem Citera
Kjelle Postat 25 januari 2014 Postat 25 januari 2014 Jo, jag provade ett tag med en Tunze skummare, fick visserligen plats men jag tycker nog bättre om originalet iaf. Skumpelarens längd är ju dessutom längre på den också. Bra och hållbara detaljer också då jag kört med ozon och det märks inte ens det på den. Citera
Lasse Postat 25 januari 2014 Författare Postat 25 januari 2014 Jag har kört sönder en och nästa är på gång. Vet du om originalet finns kvar och vad det har för beteckning Kjelle?MVH LasseSnälla någon admin - ta bort W ur rubriken Citera
Kjelle Postat 25 januari 2014 Postat 25 januari 2014 (ändrat) Originalet finns kvar och har nummer 410.67 Ändrat 25 januari 2014 av lottac Citera
greger Postat 25 januari 2014 Postat 25 januari 2014 Nä, orginalskummaren är väl inte vidare Ozonbeständig, för mycket B-s plast.Bubble-magus har ju lite "Bubble-king mini-kloner" modeller med pumpen inbyggd, samma modeller finns med kinespump eller aqua-bee - borde gå att modda för att få plats Citera
lottac Postat 25 januari 2014 Postat 25 januari 2014 Fixat Lasse! UOTE=Lasse;577744]Jag har kört sönder en och nästa är på gång. Vet du om originalet finns kvar och vad det har för beteckning Kjelle?MVH LasseSnälla någon admin - ta bort W ur rubriken Citera
Kjelle Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Nä, orginalskummaren är väl inte vidare Ozonbeständig, för mycket B-s plast.Bubble-magus har ju lite "Bubble-king mini-kloner" modeller med pumpen inbyggd, samma modeller finns med kinespump eller aqua-bee - borde gå att modda för att få platsKlart att det du inte själv säljer är B, Du är ju inte direkt unik. Citera
Lasse Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Fixat Lasse! UOTE=Lasse;577744]Jag har kört sönder en och nästa är på gång. Vet du om originalet finns kvar och vad det har för beteckning Kjelle?MVH LasseSnälla någon admin - ta bort W ur rubriken Tack@ Greger: ytan får inte vara större än 155*155 samt högst 600 mm hög. Inklusive skummarkopp och lock@ Kjelle - har du orginalets beteckning?MVH Lasse Citera
Kjelle Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Tack@ Greger: ytan får inte vara större än 155*155 samt högst 600 mm hög. Inklusive skummarkopp och lock@ Kjelle - har du orginalets beteckning?MVH LasseSåg du inte mitt inlägg?Nåväl, Aqua Medic Turboflotor Percula 120 beteckning 410.67.Investera även i en Ozon-ex (kolfilterbehållare) då du tänker dig ozon tillsats. Citera
Lasse Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Tack - ja missade ditt inläggMVH Lasse Citera
greger Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Vad har det med saken att göra - inte ens du kan ju förneka att orginalskummaren inte är ozonbeständig!.Jag säljer för övrigt inte bubbel-Magus heller!Klart att det du inte själv säljer är B, Du är ju inte direkt unik. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.