Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

SeanD. jag såg att dykaren påpekat sjö-äpplet för över en månad sen - om du fortfarande har det kvar SE TILL ATT TA BORT DET!

Det är inte frågan om att det kan gå illa, utan snarare bara frågan om när!

du kommer att förlora hela besättningen,bli tvungen att sanera karet,och stenen

kommert inte att vara giftfri på länge!

Ta ett gott råd från en som fått lära sig den hårda vägen!

• Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat

Jag håller med greger här till 100% . Jag förlorade allt inom loppet av 2tim. Fisk som hade kostat mig över 6000kr ... Dom e livsfarliga att ha i burken. Vill bara ge ett råd här ,men självklart bestämmer du själv.

Postat

I mitt fall var det troligen korall-fodret som utlöste "ägglossningen", fisk för mer än 30.000 fick sätta livet till, och det tog 6-7 månader innan jag ordning på karet igen.

Postat

hej

ok ska bli,ska ta bort den så fort jag kommer hem men vad ska jag göra med den?spolla ner den eller har någon ett bättre förslag?

tack för tippset greger o stefan

mvh jonny

• 2 veckor senare...
Postat

Hej

Blev det något inhandlat hos bengt idag? Sorry för att jag var lite jäktad så vi inte han prata lite mer men om du och Stefan är sugna på att komma förbi Vänersborg så hör av er.

Postat

jo det blev två fiskar o en korall men den ena fisken dog under natten tyvärr.

jo men det skulle va kul o se det omtalade karet live, får prata med stefan om o komma förbi nån dag.

mvh jonny

Postat

Jag åker tåg till Skövde den 12 november och har tänkt stanna ca en vecka för att fotografera akvarier och träffa kusiner. Jag vill gärna hänga med om ni ordnar samåkning till Vänersborg någon dag den veckan?

• 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postat

hej

vill bara säga att jag läger ner nu på grund av utlands resor fram över o att karet är till salu. allt e sålt förutom nitratfiltret,karet o en massa tillbehör som salt tester mm ring för info 0739745495

o en sak till bilder på karet finns på tråden här o det är ett deltec panorama kar.

mvh jonny

Postat

Tråkigt att du lägger ned, jag hade gärna kommit och fotat igen till våren med min nya kamera, men jag får hoppas du får det trevligt i utlandet istället.

• Skapa Ny...