greger Postat 22 oktober 2005 Dela Postat 22 oktober 2005 SeanD. jag såg att dykaren påpekat sjö-äpplet för över en månad sen - om du fortfarande har det kvar SE TILL ATT TA BORT DET!Det är inte frågan om att det kan gå illa, utan snarare bara frågan om när!du kommer att förlora hela besättningen,bli tvungen att sanera karet,och stenenkommert inte att vara giftfri på länge!Ta ett gott råd från en som fått lära sig den hårda vägen! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 22 oktober 2005 Dela Postat 22 oktober 2005 Jag håller med greger här till 100% . Jag förlorade allt inom loppet av 2tim. Fisk som hade kostat mig över 6000kr ... Dom e livsfarliga att ha i burken. Vill bara ge ett råd här ,men självklart bestämmer du själv. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 22 oktober 2005 Dela Postat 22 oktober 2005 I mitt fall var det troligen korall-fodret som utlöste "ägglossningen", fisk för mer än 30.000 fick sätta livet till, och det tog 6-7 månader innan jag ordning på karet igen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 23 oktober 2005 Författare Dela Postat 23 oktober 2005 hej ok ska bli,ska ta bort den så fort jag kommer hem men vad ska jag göra med den?spolla ner den eller har någon ett bättre förslag?tack för tippset greger o stefan mvh jonny Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 23 oktober 2005 Dela Postat 23 oktober 2005 Fråga handlaren du köpte den av, han(?) är troligen jättesugen på att köpa tillbaks den !! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 3 november 2005 Dela Postat 3 november 2005 HejBlev det något inhandlat hos bengt idag? Sorry för att jag var lite jäktad så vi inte han prata lite mer men om du och Stefan är sugna på att komma förbi Vänersborg så hör av er. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 4 november 2005 Författare Dela Postat 4 november 2005 jo det blev två fiskar o en korall men den ena fisken dog under natten tyvärr.jo men det skulle va kul o se det omtalade karet live, får prata med stefan om o komma förbi nån dag.mvh jonny Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aqua_Max Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 Jag åker tåg till Skövde den 12 november och har tänkt stanna ca en vecka för att fotografera akvarier och träffa kusiner. Jag vill gärna hänga med om ni ordnar samåkning till Vänersborg någon dag den veckan? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aqua_Max Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 Här är en liten musikvideo som visar hur det ser ut och låter när SeanD handmatar sina fiskar.http://maxstrandberg.com/video/SeanD_feeding_rave.avi Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 Verkligen ett härligt kar!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 24 november 2005 Författare Dela Postat 24 november 2005 man tackar tänkte lägga upp lite bilder som max fota när han var här lite senare. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 27 november 2005 Författare Dela Postat 27 november 2005 hej lite nya bilder efter ändring i karet pga att kalkmixern läckte.bilderna e tagna av max.mvh jonny Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 Oj vad fint!!Går sohalen ihop med leucosternon??Inget smisk? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 Vad är det för korall (bilden t h om Montiporan)? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 Hej,det blev bra.Mvh Stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 Tjenare!Hur har du kopplat in ditt uv filter?.Vart tar du vattnet till det?.MVH Jocke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dracula Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 Korallen bredvid Montiporan ser ut att vara en Pachyseris... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 Vad är det för returpump som man kan se till vänster i bilden? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 8 december 2005 Författare Dela Postat 8 december 2005 det är en vanlig dammpump..kommer säkert i från trägårds mästarn Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 9 december 2005 Författare Dela Postat 9 december 2005 Tjenare!Hur har du kopplat in ditt uv filter?.Vart tar du vattnet till det?.MVH Jockei från sumpen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 11 december 2005 Dela Postat 11 december 2005 Tjenare!Kör du uv filtret på retur pumpen eller har du en separat pump?. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 12 december 2005 Författare Dela Postat 12 december 2005 nee den kör jag med en 1000l pump Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 11 februari 2006 Författare Dela Postat 11 februari 2006 hejvill bara säga att jag läger ner nu på grund av utlands resor fram över o att karet är till salu. allt e sålt förutom nitratfiltret,karet o en massa tillbehör som salt tester mm ring för info 0739745495o en sak till bilder på karet finns på tråden här o det är ett deltec panorama kar.mvh jonny Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SeanD Postat 13 februari 2006 Författare Dela Postat 13 februari 2006 hej tack alla som har visat intrese män allt som ska säljas e sålt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aqua_Max Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 Tråkigt att du lägger ned, jag hade gärna kommit och fotat igen till våren med min nya kamera, men jag får hoppas du får det trevligt i utlandet istället. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg