arnstad Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Min osmolator är jätte konstig får dra ut kontakten och sätta i den igen för att sensorn ska skicka ner signalen till Pumpen och då startar den.. nu försökte jag igen och då hände ingenting har testat ta upp ''flötet'' också i ens då startar pumpen att pumpa upp vatten någon som vet? Citera
Kjelle Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Första gången eller om osmostanken går tom måste du först starta osmolatorn (sätta i kontakten) sug sedan i slangen så häverten kommer igång. Citera
arnstad Postat 27 januari 2014 Författare Postat 27 januari 2014 Men osmolatorn fungerade igår och tanken är ej tom inte ens när jag plockar upp sensorn ur vattnet så kickar pumpen igång men ska testa att suga i slangen Citera
denuo Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Jag hade liknande problem med en osmolator nano, och jag reklamerade den till slut. Fick den aldrig att fungera bra och det kändes som det var något glapp i flottören (?).Nu har jag en 3155 istället som funkat bra än så länge, känns stabilare! Citera
phhasek Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Kolla så inte sladden är klämd bakom magneten. Hade en 3152 som "slutade fungera" men det var bara sladden som var i kläm. jag antar att den elektroniska signalen stördes av det starka magnetfältet. Citera
jockers22 Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Hade liknande problem, skakade om pumpen under vatten och då kom det ut en liten plastbit (2mm). Har fungerat bra efter det. Citera
greger Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Låter som fel på flottören - men kolla att kabeln inte ligger för nära andra kablar, den kan vara känslig för interferenser från t.ex kablar till belysning eller pumpar Citera
arnstad Postat 28 januari 2014 Författare Postat 28 januari 2014 Det kan vara ett problem eftersom giver kabeln ligger precis vid både belysning och retur pump.. får kika på det efter jobbet! Citera
phhasek Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Låter som fel på flottören - men kolla att kabeln inte ligger för nära andra kablar, den kan vara känslig för interferenser från t.ex kablar till belysning eller pumparEller magneten Citera
arnstad Postat 28 januari 2014 Författare Postat 28 januari 2014 Det verkar vara ok nu vatten nivån va bra nu när jag kom hem efter jobbet. Så mycket möjligt att magneter kanske glider ner Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.