mickosch Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Jahapp, slänger upp en ny tråd. Fick ett erbjudande om byte och slog till.Lite snabb info om karet.Juwel lido 200Ecotech marine radion gen2Tunze 9004 skummareTunze 6025Vortech MP10ESLevande :Zebrasoma flavecensScooterCirrhitichthys falcoDascyllus melanurusLysmata amboinensisMini-maxi anemonerSen lite varierande koraller. Euphyllia, duncan, knappar, skivor etc. Citera
mickosch Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Snabb mobilbild på karet just nu./Micke Citera
mickosch Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Nyss hemkommen med en http://se.reeflex.net/tiere/2414_Isis_hippuris.htmHoppas den kan ta sig. Citera
mickosch Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 Fick hem en BTA igår, och denna smarta varelse skulle sätta sig just vid min euphyllia. Ser det är lite krig mellan dem just nu. Är det någon risk eller jag ska ge mig på att flytta BTAn ? Citera
kalleT Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Vill du ha kvar euphyllian? Flytta bta:nfrån mobilen Citera
mickosch Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 Det är min tanke att ha kvar den ja. Får bli att fixa lite med den då. Citera
JonasW Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Hoppas du tog tag i det på en gång, en BTA kan bränna ihjäl andra koraller rätt snabbt. LPS:er klarar sig väl lite bättre har jag märkt medans SPS:er "stendör" Citera
mickosch Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 BTAn är flyttad där den inte ska göra någon skada. Om den nu inte bestämmer för att gå berserk och flytta sig över hela karet. Citera
mickosch Postat 26 februari 2014 Författare Postat 26 februari 2014 Mobilbild på en av nykomlingarna i karet. Citera
kalleT Postat 26 februari 2014 Postat 26 februari 2014 Mycket snygg, keep it happy.från mobilen Citera
mickosch Postat 23 mars 2014 Författare Postat 23 mars 2014 En fisk av allt som följde med hem igår. Citera
mikoto Postat 23 mars 2014 Postat 23 mars 2014 Vilken läcker fisk! Mycket snygg.Men vad har du gjort med akvariet? Vad är det för något du gjort till höger på det, för så ska de väl inte se ut? Jag vill ha detaljerade bilder av vad som gömmer sig därbakom! Citera
mickosch Postat 23 mars 2014 Författare Postat 23 mars 2014 Tackar!Det är en vägg som Ken fixade från början.Ser liknande ut som t.ex ett Blenny. 3 fack, ett med min tunze 9004, ett med returpump. Och nej, så ska det inte se ut egentligen. Men jag är väldigt nöjd med det. Citera
mikoto Postat 23 mars 2014 Postat 23 mars 2014 Det är snyggt gjort, det ser ut som att det "ska" se ut så :-) Blir lite udda utseende på karet när det är löst så. Citera
mickosch Postat 5 oktober 2014 Författare Postat 5 oktober 2014 Hmmm, tyvärr har akvariet fått stå till sidan lite då det vankats flytt med mera. Dock ska det tas upp ordentligt nu igen, nu till min fundering. Suger lite på om jag ska bygga ett nytt skåp och sätta in en sump eller om jag ska ta en lite mindre sump och använda skåpet som jag har. Nu är det ju så att jag inte är så intresserad av att borra i akvariet. Då till min tanke, är det någon som har provat http://www.tritonakvarium.se/tunze-overflow-box/2654-0 ? Ljudnivå ? Hur lätt sätter det igen ? Ge mig allt ni har om den! Samt vad ni tycker om bänk och sumpalternativet.Eller man ska rent av ge sig på att göra en egen balkong, med 3 rör ner istället. Ge mig allt ni har./Micke Citera
Laggeman Postat 5 oktober 2014 Postat 5 oktober 2014 Borra! Smidigare lösning kommer du inte undan med, tyst, driftsäkert och du kommer inte att ångra dig i efterhand. Citera
mickosch Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Borra! Smidigare lösning kommer du inte undan med, tyst, driftsäkert och du kommer inte att ångra dig i efterhand.Tanken har helt klart slagit mig. Men sen är det med tillfällig förvaring av fisk etc. Men det borde ju iofs gå att ha i den nya sumpen tills det är färdigborrat och rördragningen mer eller mindre klart. Sen är det bänken. Måste ju nästan vara bäst att göra en ny bänk då. Bänken till karet är väldigt smal.. Citera
Laggeman Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Borra i bakrutan så kan du dra rören utvändigt och in via skåpets baksida, så kapar du upp ett hål där isf. Behöver du låna ett kar under tiden så hör av dig så ska vi se vad jag kan få fram. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.