Gå till innehåll

vad matar ni med ?


Magnus85

Rekommenderade inlägg

kanske är en dum fråga men vad matar ni era fiskar med ? själv kör jag med spectrum thera+A pelets och artemia. men jag undrar igentligen vad det finns mer till mina benggaier eftersom dom inte äter pelets? känns som enbart artemia är lite näringsfattigt.

mvh magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde röda mygg var mer för sötvattens fisk, men det ska ja prova. Har testat mysis å visst dom äter det men inte alls med samma glupskhet som artemia. Cyclops är ja inte riktigt med på Vad det är.

Det är inget dom har i min lokala butik. Är det något som går att köpa över nätet? :)

Mvh magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Röda mygg är bra om man behöver trigga svårflörtade fiskar, men egentligen är det inget riktigt saltfoder. Det är även extremt allergiframkallande.

Då är svarta mer skonsamma.

Köp på dig så mycket varierat foder som möjligt.

Cyklops, hummerägg, mysis osv. Tycker även att du ska överväga att kläcka artemia.

Ett torrfode jag hört gott om är nyos soft plus.

även Fauna Marin Ultra Health går hem hos dom flesta fiskar.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Färska alger rakt från havet , tångråkor, mysisräkor,(både levande och frysta) blåmusslor, ostron, diverse plankton som jag fångar och fryser in.(går att fånga hinkvis när det är "blomningar"), sjustrålig smörbult och småsill (till anemonerna)

Dessutom får fiskarna ON flingor/pellets några gånger om dagen.

Så det mesta fångar jag själv. Fiskarna och korallerna älskar det.

Bild på levande plankton fångade i september.

post-4225-14468932883154_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...