Magnus85 Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 kanske är en dum fråga men vad matar ni era fiskar med ? själv kör jag med spectrum thera+A pelets och artemia. men jag undrar igentligen vad det finns mer till mina benggaier eftersom dom inte äter pelets? känns som enbart artemia är lite näringsfattigt. mvh magnus Citera
LN21 Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 Har 11 Bangaier, mina äter fryst Cyclops, Röda mygg, Mysis. Citera
Magnus85 Postat 8 mars 2014 Författare Postat 8 mars 2014 Trodde röda mygg var mer för sötvattens fisk, men det ska ja prova. Har testat mysis å visst dom äter det men inte alls med samma glupskhet som artemia. Cyclops är ja inte riktigt med på Vad det är. Det är inget dom har i min lokala butik. Är det något som går att köpa över nätet? Mvh magnus Citera
Rasmus Pedersen Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 Artemia, mysis, hummerägg, röda plankton, cyclops, skalade djuphavsräkor, pellets (blandade sorter) och norialger. Citera
DaTrucka Postat 9 mars 2014 Postat 9 mars 2014 Röda mygg är bra om man behöver trigga svårflörtade fiskar, men egentligen är det inget riktigt saltfoder. Det är även extremt allergiframkallande.Då är svarta mer skonsamma.Köp på dig så mycket varierat foder som möjligt.Cyklops, hummerägg, mysis osv. Tycker även att du ska överväga att kläcka artemia.Ett torrfode jag hört gott om är nyos soft plus.även Fauna Marin Ultra Health går hem hos dom flesta fiskar.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
alexochingencarina Postat 9 mars 2014 Postat 9 mars 2014 Röda mygg är bra om man behöver trigga svårflörtade fiskar, men egentligen är det inget riktigt saltfoder. Det är även extremt allergiframkallande.Då är svarta mer skonsamma.//Marko 'DaTrucka' (via mobil).Allergiframkallande för oss eller fisken? Varför är det inte ett riktigt saltfoder? Citera
DaTrucka Postat 9 mars 2014 Postat 9 mars 2014 Några trådar i ämnet för dom som inte orkar använda sökfuntionen.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?25341-r%F6da-mygglarvhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?21979-R%F6da-mygglarver Citera
Morot Postat 9 mars 2014 Postat 9 mars 2014 Färska alger rakt från havet , tångråkor, mysisräkor,(både levande och frysta) blåmusslor, ostron, diverse plankton som jag fångar och fryser in.(går att fånga hinkvis när det är "blomningar"), sjustrålig smörbult och småsill (till anemonerna)Dessutom får fiskarna ON flingor/pellets några gånger om dagen.Så det mesta fångar jag själv. Fiskarna och korallerna älskar det.Bild på levande plankton fångade i september. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.