PatrikD Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Hur lång ifrån akvariets vattentank vågar ni ha vattenytan? Jag planerar ytavrinningen. Tänkte ha 4 cm till kanten. Dvs ytavrinningskammen placeras 5 cm under överkanten. Hur gör ni? Citera
DaTrucka Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Jag har ungefär den nivån i mitt kar.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
alivedreamer Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Oj så mycket? Jag hade planerat att ha min nivå ca 1-2cm under täckglaset (kanske 2-3cm från kanten) i mitt nya bygge för att slippa göra rent glaset lika ofta. Men jag kanske tänkt fel då? Citera
PatrikD Postat 26 mars 2014 Författare Postat 26 mars 2014 Det är snyggare med högre vattennivå. Det kan ju skvimpa ur så det blir ju en avvägning:ler:Har man koraller vill man inte heller ha täckglas,stjäl en massa ljus. Mer input?? Citera
xstream Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Jag har så högt det bara gör utan att det tar i mittstaget. Ser ingen vits med att ha lägre om man inte har väldiga vågor. För mig är det kanske 2-3 cm det rör sig om. Citera
stigigemla Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 I de akvarier som jag har 5 cm mellan vattenyta och täckglas växer det inga alger på täckglasets undersida.I de kar som jag har tre cm luftmellanrum eller mindre blir det alger på täckglaset. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.