mamadubba Postat 12 september 2014 Författare Postat 12 september 2014 Ska testa det om det blir värre, just nu är det hanterbart, tack för tipset.Lite bilder på både nyinköp och nån gamling. Citera
bjomat Postat 12 september 2014 Postat 12 september 2014 Snygga koraller och fina bilder mama/Björn Citera
mamadubba Postat 26 september 2014 Författare Postat 26 september 2014 Puttrar på så sakteliga, cyanon är kvar men håller sig inom rimliga gränser tycker jag, förutom den så är algerna borta. Förbrukningen av ca, kh o mg känns lite svajig men det är väl en kombination av att jag är slarvig när jag mäter och att innehållet skiftar rätt så mycket. Näringsvärdena fortsätter hålla sig låga, siporax verkar funka över förväntan, ska dra ner på biopellets ännu mer framöver (50% av rek dos nu).Inte så mycket nytt sista två veckorna men klippanemonen som jag försökt sälja ville ingen ha så den har nu fått plats i stora karet. Citera
POPOV Postat 27 september 2014 Postat 27 september 2014 Det var ett bra att du hade otur med att sälja rockanemonen, den är för snygg för att göra sig av med =) Citera
mamadubba Postat 11 november 2014 Författare Postat 11 november 2014 Det blev inte riktigt en ny FTS varje vecka, gjorde av med min andra batteriladdare till kameran så det har inte fotats så mycket. Men nu får det iaf vara dags, har haft diverse problem med att få värdena dit jag vill ha dem, kassa tester mm. Fortfarande lite för högt men det börjar närma sig rätt nivåer, nästa steg blir väl att försöka hålla dem stabila.Större bild: http://i.imgur.com/k3NJhrW.jpgEn ny liten läckerbit jag plockade upp från Håkanstorps sändning ikväll:Acanträdgården sprider sig så sakteliga.Och till slut klippanemonen igen, den växer på bra och jag är rätt glad att jag valde att ha den kvar, ångrar nästan att jag gjorde mig av med den andra istället Citera
bjomat Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Snyggt Roger! Milkan har som du sa lite lustig form är ju rätt strömt där kan jag tänka mig. Citera
ormet Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Härligt Roger! A. aspera'n från Håkanstorp är nog ett bra köp Citera
odel68 Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Mycket snyggt i karet Roger fina bilder också mvh Ola. Citera
a.nilson Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Snyggt Roger! Hoppas både clown o frag klarade sig. Citera
mamadubba Postat 13 november 2014 Författare Postat 13 november 2014 Japp de gick bra, funkade bra ihop med den andra clownen också. Får se om de hittar anemonen också nu bara.Fotade lite firrar ikväll: Citera
odel68 Postat 13 november 2014 Postat 13 november 2014 Fina fiskar/bilder sista bilden är det en Acanthurus leucocheilus mvh Ola. Citera
bjomat Postat 13 november 2014 Postat 13 november 2014 Kul att det händer lite i den här tråden! Fina bilder på fina fiskar, Roger! Citera
mamadubba Postat 13 november 2014 Författare Postat 13 november 2014 Fina fiskar/bilder sista bilden är det en Acanthurus leucocheilus mvh Ola.Det är en Acanthurus Thompsoni. Skiftar i färg mellan den blåa och nästan svart beroende på humör, lite favorit fisk. Citera
odel68 Postat 13 november 2014 Postat 13 november 2014 Ok snygg den också,tyckte den liknade min leucocheilus lite den skiftar färg ibland som du beskriver mvh Ola. Citera
ballsam Postat 13 november 2014 Postat 13 november 2014 Instämmer i lovprisningen. Hur länge har du haft pincetten? /Samuel Citera
POPOV Postat 14 november 2014 Postat 14 november 2014 Det där var bra bilder!Själv suger man på att ta bilder på sådant som simmar =). Fina köp du gjorde på Håkanstorp, såg själv den nya fina sändningen i butiken. Citera
mamadubba Postat 14 november 2014 Författare Postat 14 november 2014 Instämmer i lovprisningen. Hur länge har du haft pincetten? /SamuelTack tack. Den är ganska ny, har haft den två veckor ungefär. Var lite skeptisk men den käkade aktivt frysmat i affären och den har fortsatt käka bra härhemma. Plus att den rensat hela karet på rörmaskar så den borde klara sig ett tag framöver. Får hoppas det funkar. Citera
ballsam Postat 14 november 2014 Postat 14 november 2014 Tack tack. Den är ganska ny, har haft den två veckor ungefär. Var lite skeptisk men den käkade aktivt frysmat i affären och den har fortsatt käka bra härhemma. Plus att den rensat hela karet på rörmaskar så den borde klara sig ett tag framöver. Får hoppas det funkar.Håller tummarna. Verkar va dålig överlevnadsstatistik på dom, men en del lyckas ju. Skulle själv gärna ha en framöver Citera
_Manne_ Postat 21 november 2014 Postat 21 november 2014 Vacker!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
ballsam Postat 21 november 2014 Postat 21 november 2014 Oh lala!! Vad är det för storlek på musslan? Kan du ta en bild från ytan (top down)? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.