Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

• 4 veckor senare...
Postat

här kommer några nya invånare i karet. besättningen nu består av

1 harlekinstrandaborre

1 chaetodontoplus mesoleucus

1 pomacanthus imperator

1 apolemichthys xanthurus

1 centropyge eibli

1 amphiprion frenatus

1 amphiprion sebae

1 chrysiptera cyanea

1 chrysiptera parasema

1 acanthurus leucosternon

1 acanthurus sohal

1 paracanthurus hepatus

1 zebrasoma flavescens

1 plotosus lineatus

1 blenniidae av något slag tror jag

1 stenopus hispidus

1 blå sjöstjärna

2 sandstjärnor

eremiter och sniglar

post-1451-14468913455732_thumb.jpg

post-1451-14468913455969_thumb.jpg

post-1451-14468913456246_thumb.jpg

Postat

Ah, ser ut till att må bra, harlekinen ju! :) Det gläder mig att se! Sohalen är så jäkla fin också, attans att jag inte hann boka den innan dig. :)

Får väl ta en tur runt skåne till våren och hälsa på jag också.

Mvh/ Jimmy.

Postat

Har fått en sohal i karet för två dagar sedan men det går inte så bra med dom andra kirurgerna, han är ganska le fast att dom är större än han, lugnar det ner sig när han har visat vem det är som bestämmer i karet, är det någon som haft samma problem eller ska man fundera på en lösning om det inte har lugnat ner sig innom en vecka?

Mvh sverker

Postat

Jag tror att den lugnar ner sig me tiden, jag har länge funderat på att skaffa en sohal men har innte vågat enn, jag höll på att kjöåa en som var ca. 20 cm stor men ble avrådd av alla som har hjälpt mig från början. Jag kommer att skaffa en när jag hittar en som är jette liten för det är ju en underbar fisk, men som sagt den ska vara jette jette liten från början.

Postat

jag gjorde tvärtom,köpte en sohal som var större än dom andra,blev lite gruff med en gul kirurg,men sohalen visade vem som bestämde, så det gick snabbt över,min är gaska snäll mot nykomlingar.det är mest lineatusen som blir jagad när det är mat.

Postat

Sohalen är väl ca 14 cm och den vitbröstade och paletten lite större, den gule lite mindre men det verkar vara lite lugnare i kväll, får väl hoppas att det bara är en inkörningsfas.

• 4 månader senare...
Postat
Vad är det för firre på sista bilden?

Den svarta med vit fläck.

ser ut som en DvärgKejsare - Centropyge tibicin

Postat

Tackar har gått i karet i tre veckor nu och äter som en häst, din ser med trevlig ut, får komma och se det live var länge sedan jag såg det.

Postat

hel läckert kar du har! och en grann fisk uppsättning. många där som man skulle vilja ha :smiley13: du har ingen helbild på lager? vore skoj att se alltihopa i sin helhet.

• 7 månader senare...

• Skapa Ny...