Gå till innehåll

Protein skummare till nano släpps snart i usa


Julgran

Rekommenderade inlägg

http://nanotuners.nanocustoms.com/nanotuners/product_info.php?cPath=51&products_id=150

16,5 cm hög x 5,1 cm bred gör att den troligtvis får plats i exempelvis ett Molly Hotell.

En fråga till de som är mer elkunniga - kan man köpa en sån här skummare och sen använda den med en 110/230v transformator?

Teknikmagasinet har en för 799 kr. Finns det billigare alternativ någonstans?

http://www.teknikmagasinet.se/

Nr 040014Transformator 230V/110V 150WTransformator 230V/110V 150W

230V/110V. Med amerikanskt uttag monterat i kåpan (IP54, skydd mot damm och fukt). Uppfyller CE/S-märkning och starkströmsföreskrifterna, svensktillverkad. 150 W

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir ju mycket billigare att köpa en annan pump till den. Annars verkar den vara vettig. Bara skummarkoppen som är för liten jämfört med diametern på stigarröret.

När jag gjorde min Nanoskummare var Festisflaskan den smalaste skummarkopp jag kunde få bra resultat med. Diameter ungefär 8 cm med stigarröret 2 cm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Jag har just fått hem skummaren ifran USA jag kan beratta lite om hur bra den skummar när jag har fått fart på den.

Hej!

Tiil att börja med: wooownano-skummare!

Det vore som sagt väldigt spännade att höra hur det går med din importerade skummare. Hur går det? :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Om du omvandlar 230 V AC 50 hz till 110 V med en transformator (ev. en fulltransformator),

så får du en utfrekvens på 50 Hz och inte 60 Hz som man normalt har i USA

Är det en synkronmotor på pumpen innebär det att motorn bara snurrar med 50/60 = 83 % av fullt varvtal.

Är det en asynkronmotor, så kan den snurra båda något fortare eller

långsammare beroende på hur den är dimensionerad.

Här har du en billigare tranformator från

ClaesOhlsson 36-2077 20VA 249,00

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat den lite grand bara, då mitt kar inte är helt klart, men jag har använt en annan pump med luftinsug och den var nog lite för klen tyvärr. Funderar på o sälja den igen då planerna i karet har ändrats lite. Men annars verkar den fungera fint. Lite läckage av luftbuddlor, men det är säkert en inställningsfråga för att få det helt bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

nu har jag köpt den här skummaren av Laggeman, är väldigt ivrig att försöka få plats med den här i mitt nano ;)

tack ennu en gång lagge!

edit: jag undrar om man skulle kunna ersätta dessa "böjjar" ifrån pumpen till kammaren med silikonslang istället.. eftersom bågarna är saknade :(

Mvh Mathias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...