Gå till innehåll

Börjar få nytändning


Beppe

Rekommenderade inlägg

Hej Börjar få nytändning att skaffa nytt kar. Hade ett 450 liters plus sump ca 150 liter. med skummare, först Deltec sedan Bubblel magus.

Retur från sump till Kar skötte en Deltec 4040. Allt avyttrades efter skilsmässa. Har doch en hel del kvar. Bör nu i en tvåa och är lite sugen på att skaffa nytt, men med en betydligt mindre budget.

Har inga problem att gå ner rejält i storlek. Vill ha ett akvarium som låter så litet som möjligt då min särbo är sjukt känslig för ljud.

Varsågoda.... kom och inspirera mig

Mvh Mats

Kan någon moderator flytta inlägget till rätt forum tack

Ändrat av Beppe
Fel Forum
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte hur mycket ett Aqua Medic Blenny låter men de ser trevliga ut och säljs ibland beggat här på SG.

Själv har jag ett customized 80 l med en tunze 9004 som håller rätt låg ljudnivå. Lägg till en beg belysning med en tunze 6015 så är det tyst och rel. billigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken prisklass snackar vi om här?

Ps Tack för svaret

För att få ett RSM riktigt tyst så behöver du byta fläktar, skummare och eventuellt (troligen) pumpar. Så köper du allt nytt blir det några tusen, men om du letar lite efter begagnat kar så kan man få en bra deal, ca 3-4k som sagt :)

Vet inte hur mycket ett Aqua Medic Blenny låter men de ser trevliga ut och säljs ibland beggat här på SG.

Själv har jag ett customized 80 l med en tunze 9004 som håller rätt låg ljudnivå. Lägg till en beg belysning med en tunze 6015 så är det tyst och rel. billigt.

Original låter ett blenny's skummare lite, inte mycket men det är helt klart ett "oljud" om man är känslig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...