Fiffe Postat 23 maj 2014 Postat 23 maj 2014 Har ett gäng Tunze 6095 och det är ju trevliga och tysta i sig med sina finurliga magnetfästen. Men kablarna vibrerar ganska ordentligt och ljudet fortplantar sig när de ligger an mot glaskanten på karet.Har ni några fiffiga/snygga tips på hur man kan fästa kablarna över glaskanten utan att det låter? Citera
Laggeman Postat 23 maj 2014 Postat 23 maj 2014 Köp en bit akvarieslang, klipp upp längs med slangens längdriktning, trä på karets kant där sladdarna hänger över.Men jag har iofs aldrig haft en elkabel från någon pump som vibrerat, har själv haft en Tunze 6095 förut. Citera
Fiffe Postat 23 maj 2014 Författare Postat 23 maj 2014 Jo vist vibrerar dom och har man otur lägger de sig i ett läge då det blir missljud. Ofast puttar jag till dem lite bara så slutar det ett tag tills de lyckas skapa resonans igen.Ja skrev aldrig att jag hade stag runt karet, annars var slangen en bra idé men kommer inte funka för mig :-) Citera
blackizzz Postat 23 maj 2014 Postat 23 maj 2014 Jo vist vibrerar dom och har man otur lägger de sig i ett läge då det blir missljud. Ofast puttar jag till dem lite bara så slutar det ett tag tills de lyckas skapa resonans igen.Ja skrev aldrig att jag hade stag runt karet, annars var slangen en bra idé men kommer inte funka för mig :-)Silikonklutt mellan sladd och kar? Och för att undvika att sladden ska sitta fast så kan du ju göra klutten och ha en liten "dal" i den. Så att sladden sitter still utan att riktigt sitta fast Annars självhäftande sladdhållare? Citera
adddo Postat 23 maj 2014 Postat 23 maj 2014 Ja skrev aldrig att jag hade stag runt karet, annars var slangen en bra idé men kommer inte funka för mig :-)Sätt på den uppklippta slangbiten på elkabeln där den ligger mot akvariekanten istället då? Citera
Fiffe Postat 23 maj 2014 Författare Postat 23 maj 2014 Ja det kanske funkar. Ska testa.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.