MagnusJ Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 Bio-calcium är ju till för att höja både calcium och Kh. Citera
Andreas N Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 Använder man rena clorider sker inte detta plus att det är mkt billigare. Citera
jacs Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 Får ju göra slut på burken innan man handlar annat. Har hellre högre kh än lågt varje fall. Citera
JonasW Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Använder man rena clorider sker inte detta plus att det är mkt billigare.Puh! Trodde jag skulle få samma problem som jacs innan jag läste ditt inlägg.Mätte KH igår efter höjning av Ca och låg fortfarande på 7.7.Efter dagens dosering så borde jag ligga på (väntar med att mäta till ikväll eller imorgon) Ca 430, Mg 1290 och KH på 7.5-8.Fortsätter med två dagars doserande till med Mg (30g/dygn) och försöker komma strax över 1300 i alla fall.Sedan börjar jag med balanserade ballingen & doserpump till veckan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.