alexochingencarina Postat 13 maj 2015 Författare Postat 13 maj 2015 har aldrig vågat mej på filfisk. litar inte på dom. När glasrosorna är slut så går den på knappar o LPS i stället. Många som haft problem med det. Men mina pepparmint tar inte en glasros. inte dom större i alla fallHar haft dem tidigare och visst kan vissa käka knappar, men med min skog av glasrosor som bränner mina spser kan det helt klart va värt de. Har haft pepparmint många gånger tidigare med stor framgång men som du säger verkar dom helt ointresserade av dom större rosorna tyvärr Citera
alexochingencarina Postat 13 maj 2015 Författare Postat 13 maj 2015 Va längesen det kom bilder i tråden. Här kommer två. Citera
LN21 Postat 13 maj 2015 Postat 13 maj 2015 Du har alldeles för lite bilder i denna tråden, vi/ja vill ha mera:) Citera
Noxy Postat 13 maj 2015 Postat 13 maj 2015 Du har alldeles för lite bilder i denna tråden, vi/ja vill ha mera:)instämmer. Mer bilder till folket Citera
alexochingencarina Postat 14 maj 2015 Författare Postat 14 maj 2015 Hahaha, ska försöka fota mer:smiley20:Nu har jag äntligen fått igång min ps doseringspump så nu får burken förhoppningsvis lite stabilare värden. Balling light och vodka körs just nu. Tyvärr verka den optiska sensorn vara trasig så jag får köra på den flytande nivå sensorerna. Kämpar vidare med glasrosorna, skitalger och fosfaten. Citera
Stocken Postat 14 maj 2015 Postat 14 maj 2015 Håll ut Alex! Vi vill fortsätta att njuta av dina fina bilder. Citera
alexochingencarina Postat 16 maj 2015 Författare Postat 16 maj 2015 Mätte fosfaten idag som låg på 2.00 så det går åt rätt håll. Igår klippte jag säkert 100 glasrosor med kokande vatten. Burken ser bättre och bättre ut. Citera
alexochingencarina Postat 16 maj 2015 Författare Postat 16 maj 2015 Lite helg bilder:nya bilder: Citera
alexochingencarina Postat 19 maj 2015 Författare Postat 19 maj 2015 Labbar lite här hemma och provade att byta vodkan mot en sockerbit varannan dag. Visade sej att det skummade ca tre gånger mer på bara ett par dagar. Så vi får se vad som händer med det. Tyvärr verkar det som att jag fått in någon typ av prick i karet. Skulle gissa på Oodinium tyvärr. Fiskarna ser riktigt slitna ut. Det konstiga är att jag inte köpt en ny fisk på ca ett år. Köpte 10 snäckor och tre räkor på Triton för tre veckor sedan så det är väll troligtvis från vattnet det kommer. Fiskarna är aktiva och äter så jag har lite is i magen nu. Citera
alexochingencarina Postat 21 maj 2015 Författare Postat 21 maj 2015 Min mussla är rätt knäpp. Den knallar runt på botten som om den vore en snäcka eller liknande. Kan röra sej tre dm på någon timme. Har aldrig fäst sej likt maxima/tridacna. Man får lixom skapa hinder för att få den att stå still. Såklart sätter den sej där man minst vill ha den. Någon som har erfarenhet av Derasa. Den är nog 15-18cm så ingen liten pryl som "vandrar" runt? Citera
Nikke Postat 21 maj 2015 Postat 21 maj 2015 Yep. Din är bara knäpp min derasa tycker om att stå där jag placerat den. 10-11 cm Citera
krille 55 Postat 28 juni 2015 Postat 28 juni 2015 Dom kommer inte ofta men dom är fina när dom väl dyker upp. :-)) :-P jättekul Citera
alexochingencarina Postat 28 juni 2015 Författare Postat 28 juni 2015 Snyggt! Ta några bilder imorgon också Måste nog köpa lite nytt att fota. Kan va dax nu=) Citera
alexochingencarina Postat 14 augusti 2015 Författare Postat 14 augusti 2015 Karet rullar på. Ska snart fylla upp med lite fler acroporor om jag hittar några fina i stan. Annars har det inte hänt så mycket...Trevlig helg! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.