Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

Mätte nyblandat 130l ur nyöppnad 22kg - sal 1,025, t=25C

KH 12,0, men det är i kranvatten som håller 4,0, dvs Saltet ger 8,0 i RO-vatten

Ca 480

Mg 1380-1400

Antagligen håller kranvattnet lite spår av dessa också.

Mao spot on skulle jag säga. Som jag skrev till dig på fejjan så får du gärna fylla din hink ur denna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...
Underbara Acropora=)

16116898161_c2305b6725_z.jpg

Fina bilder!

/Janne

PS. Underbara kan bli ännu uderbarare! Ger du den jod? Annars är det ett tips för starkare och mera blått. Visst är randningen fin men den blir ännu häftigare med kontrasten mellan kritvittt och blått, tyvär måste man ner i näringshalten då. DS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fina bilder!

/Janne

PS. Underbara kan bli ännu uderbarare! Ger du den jod? Annars är det ett tips för starkare och mera blått. Visst är randningen fin men den blir ännu häftigare med kontrasten mellan kritvittt och blått, tyvär måste man ner i näringshalten då. DS.

Nä kör inte jod för tillfället. Har sen starten försökt att köra mer basic för att se va jag kan få ut av det=) Kanske dags att börja finslipa lite nu. Kör balling, aminosyror och kolkälla. Får köpa en flaska vid nästa köptillfälle.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä kör inte jod för tillfället. Har sen starten försökt att köra mer basic för att se va jag kan få ut av det=) Kanske dags att börja finslipa lite nu. Kör balling, aminosyror och kolkälla. Får köpa en flaska vid nästa köptillfälle.

Jag skulle dosera mindre med aminosyror så du får bort det bruna. Jag brukar inte mäta jod däremot så doserar jag jod några gånger i veckan, dagen efter så lyser korallerna upp och sen klingar det av. Om du har någon gul och den börjar gå mot grönt så har du doserat för mycket. Börja med att dra ner på aminosyrorna, det är lättare och påverka färgerna om näringnivån är låg.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...