Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

har aldrig vågat mej på filfisk. litar inte på dom. När glasrosorna är slut så går den på knappar o LPS i stället. Många som haft problem med det. Men mina pepparmint tar inte en glasros. inte dom större i alla fall

Har haft dem tidigare och visst kan vissa käka knappar, men med min skog av glasrosor som bränner mina spser kan det helt klart va värt de. Har haft pepparmint många gånger tidigare med stor framgång men som du säger verkar dom helt ointresserade av dom större rosorna tyvärr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, ska försöka fota mer:smiley20:

Nu har jag äntligen fått igång min ps doseringspump så nu får burken förhoppningsvis lite stabilare värden. Balling light och vodka körs just nu. Tyvärr verka den optiska sensorn vara trasig så jag får köra på den flytande nivå sensorerna. Kämpar vidare med glasrosorna, skitalger och fosfaten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Labbar lite här hemma och provade att byta vodkan mot en sockerbit varannan dag. Visade sej att det skummade ca tre gånger mer på bara ett par dagar. Så vi får se vad som händer med det.

Tyvärr verkar det som att jag fått in någon typ av prick i karet. Skulle gissa på Oodinium tyvärr. Fiskarna ser riktigt slitna ut. Det konstiga är att jag inte köpt en ny fisk på ca ett år. Köpte 10 snäckor och tre räkor på Triton för tre veckor sedan så det är väll troligtvis från vattnet det kommer. Fiskarna är aktiva och äter så jag har lite is i magen nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min mussla är rätt knäpp. Den knallar runt på botten som om den vore en snäcka eller liknande. Kan röra sej tre dm på någon timme. Har aldrig fäst sej likt maxima/tridacna. Man får lixom skapa hinder för att få den att stå still. Såklart sätter den sej där man minst vill ha den. Någon som har erfarenhet av Derasa. Den är nog 15-18cm så ingen liten pryl som "vandrar" runt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...