Gå till innehåll

vattenfiltret Björnfilter istället för ro "anläggning"


stigsdotter

Rekommenderade inlägg

Jag är inte helt hundra men jag tror det är denna:

www.who.int/water_sanitation_health/dwq/9241546301_chap5.pdf

Finns fler artiklar i samma ämne.

Hittade ingenting om osmosvattens påverkan på hälsa i denna artikel.

Denna du menade kanske?

http://www.who.int/water_sanitation_health/dwq/nutrientschap12.pdf

I så fall så läser jag den och återkommer, tack :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några meningar jag fastnade på:

The final report, published in 1980 as an internal working document (3),

concluded that “not only does completely demineralised water (distillate) have unsatisfactory organoleptic properities, but it also has a definite adverse influence on the

animal and human organism”. After evaluating the available health, organoleptic, and other

information, the team recommended that demineralised water contain 1.) a minimum level for

dissolved salts (100 mg/L), bicarbonate ion (30 mg/L), and calcium (30 mg/L); 2.) an optimum

level for total dissolved salts (250-500 mg/L for chloride-sulfate water and 250-500 mg/L for

bicarbonate water); 3.) a maximum level for alkalinity (6.5 meq/l), sodium (200 mg/L), boron (0.5

mg/L), and bromine (0.01 mg/L). Some of these recommendations are discussed in greater detail

in this chapter.

Consequently, the exposures and risks should be considered not only at the community level, but

also at the individual or family level.

It has been adequately demonstrated that consuming water of low mineral content has a

negative effect on homeostasis mechanisms, compromising the mineral and water metabolism in

the body.

Additional evidence comes from animal experiments and clinical observations in several

countries. Animals given zinc or magnesium dosed in their drinking water had a significantly

higher concentration of these elements in the serum than animals given the same elements in

much higher amounts with food and provided with low-mineral water to drink. Based on the

results of experiments and clinical observations of mineral deficiency in patients whose intestinal

absorption did not need to be taken into account and who received balanced intravenous nutrition

diluted with distilled water, Robbins and Sly (9) presumed that intake of low-mineral water was

responsible for an increased elimination of minerals from the body.

Recent studies also suggest that the intake of soft water, i.e.

water low in calcium, may be associated with higher risk of fracture in children (16), certain

neurodegenerative diseases (17), pre-term birth and low weight at birth (18) and some types of

cancer (19, 20). In addition to an increased risk of sudden death (21-23), the intake of water low

in magnesium seems to be associated with a higher risk of motor neuronal disease (24), pregnancy

disorders (so-called preeclampsia) (25), and some cancers (26-29).

While the effects of most chemicals commonly found in drinking water manifest themselves after long exposure, the effects of calcium and, in particular, those of magnesium on the

cardiovascular system are believed to reflect recent exposures. Only a few months exposure may

be sufficient consumption time effects from water that is low in magnesium and/or calcium (33).

Illustrative of such short-term exposures are cases in the Czech and Slovak populations who

began using reverse osmosis-based systems for final treatment of drinking water at their home

taps in 2000-2002. Within several weeks or months various complaints suggestive of acute

magnesium (and possibly calcium) deficiency were reported (34). The complaints included

cardiovascular disorders, tiredness, weakness or muscular cramps and were essentially the same

symptoms listed in the warning of the German Society for Nutrition (7).

Efter 6 sidor av denna artikel har dessa hittats.

Tolka dem som ni själva vill, men jag skulle föredra att INTE dricka osmosvatten dagligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa är väll om du testar ditt vatten med en TDS mätare. Kanske kan gå till en akvariebutik och få det mätt om du inte har någon. Ett osmosfilter filtrerar oftast bara bort 95% av partiklarna och sen får man använda silikatmedia för att få bort resten. Många vattenrenings anläggningar för dricksvatten använder just RO tekniken och vi byter det sista odör och smakfiltret mot ett silikatfilter.

Så jag ställer mig också till gruppen där man inte tror att man dör av att dricka osmos vatten :). Det mesta är ju farligt för kroppen om man bara intar en sak under längre tid.

Jag kan inte så mycket om dom olika filtreringarna men en avancerad filtrering till dricksvatten kanske har samma kapacitet som våra enkla osmos anläggningar? Så därför är mitt tips att mäta vattnet.

Själv satsar jag på att ligga i 2 i nitrat så det har du vart perfekt vatten hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är ni inte övertygade kommer detta på nästa sida:

Furthermore, a negative effect on the blood formation process was found to be associated with non-supplemented

demineralised water. The mean hemoglobin content of red blood cells was as much as 19% lower

in the animals that received non-supplemented demineralised water compared to that in animals

given tap water. The haemoglobin differences were even greater when compared with the animals

given the mineral supplemented waters.

och:

Recent epidemiological studies of an ecologic design among Russian populations supplied with water varying in TDS suggest that low-mineral drinking water may be a risk factor for

hypertension and coronary heart disease, gastric and duodenal ulcers, chronic gastritis, goitre,

pregnancy complications and several complications in newborns and infants, including jaundice,

anemia, fractures and growth disorders (36). However, it is not clear whether the effects observed

in these studies are due to the low content of calcium and magnesium or other essential elements

Salts are leached from the body under the influence of drinking water with a low TDS. Because adverse effects such as altered water-salt balance were observed not only in completely

desalinated water but also in water with TDS between 50 and 75 mg/L, the team that prepared the

1980 WHO report (3) recommended that the minimum TDS in drinking water should be 100

mg/L. The team also recommended that the optimum TDS should be about 200-400 mg/L for

chloride-sulphate waters and 250-500 mg/L for bicarbonate waters (WHO 1980).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa är väll om du testar ditt vatten med en TDS mätare. Kanske kan gå till en akvariebutik och få det mätt om du inte har någon. Ett osmosfilter filtrerar oftast bara bort 95% av partiklarna och sen får man använda silikatmedia för att få bort resten. Många vattenrenings anläggningar för dricksvatten använder just RO tekniken och vi byter det sista odör och smakfiltret mot ett silikatfilter.

Så jag ställer mig också till gruppen där man inte tror att man dör av att dricka osmos vatten :). Det mesta är ju farligt för kroppen om man bara intar en sak under längre tid.

Jag kan inte så mycket om dom olika filtreringarna men en avancerad filtrering till dricksvatten kanske har samma kapacitet som våra enkla osmos anläggningar? Så därför är mitt tips att mäta vattnet.

Själv satsar jag på att ligga i 2 i nitrat så det har du vart perfekt vatten hehe

Nya osmos anläggning jag beställt har TDS mätare. Nu skyndar jag lite långsammare och hoppas det blir rätt i slutändan :) tack för svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...