Fabhellmyrs Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Hejsan! Jag undrar om det går att ha ett glaslock på aqua medic Yasha gör det är så att vi har katter. Citera
Laggeman Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Katter gillar väl inte vatten, generellt sett iaf? Kommer karet att stå på en bänk där de kan stå bredvid karet och fiska utan att behöva hoppa upp?Annars hoppar de nog bara en gång. Citera
hanst Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Jag har två katter och inget täckglas på akvariet. Nu så är min bänk samma storlek som akvariet så det finns inget att stå på men om barnen drar fram något att stå på så kan katterna sitta där och titta. Citera
Fabhellmyrs Postat 18 juni 2014 Författare Postat 18 juni 2014 Tror ni att det går att ha täckglas på? För akvariumet står på en bänk där de kan stå och fiska Citera
blackizzz Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Tror ni att det går att ha täckglas på? För akvariumet står på en bänk där de kan stå och fiskaSåklart det går MEN täckglas över ett saltkar är en riktig PITA. Ljuset kommer att hindras från att komma ned i karet PGA saltavlagringar på glaset. Alltså måste detta göras rent ofta, svårt att säga hur ofta, men riktigt ofta. Citera
stigigemla Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Jag har täckglas på de flesta av mina kar. Med 5 cm mellan täckglas och vattenyta har jag inga problem. Med mindre avstånd blir det både alger på undersidan och saltavlagringar på översidan av täckglasets kanter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.