patrikk Postat 21 juni 2014 Dela Postat 21 juni 2014 Min ena clown går äntligen och myser i min anemon Men ett beteende som jag inte har sett innan är att den går och suger på "tentacklerna" på anemonen som en slickepinne. är detta vanligt ? eller är det min clown som är kär i anemonen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 21 juni 2014 Dela Postat 21 juni 2014 Det är inte ovanligt i alla fall, vissa gör det andra inte... Vad jag vet så är finns det ingen direkt uttalad anledning till varför de gör så! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ticky Postat 21 juni 2014 Dela Postat 21 juni 2014 Det är helt normalt. Har hört att de gör så för att vänja sig för anemonens gift. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 22 juni 2014 Dela Postat 22 juni 2014 Japp det är så de blir immuna så att de inte bränner sig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Soder Postat 22 juni 2014 Dela Postat 22 juni 2014 Ja det är ett intressant beteende. Mina clowner har ingen anemon utan rodactys där de suger på polyperna. Min avatar visar detta. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.