Nille83 Postat 29 juni 2014 Postat 29 juni 2014 Tänkte fixa LED belysning till mitt kar. Problemet är bara att jag har 2 katter så älskar vatten, vilket betyder att jag måste fixa något ovanpå karet.Jag funderade först på glasskivor men det går inte eftersom mitt kar inte har en mittstolpe man kan lägga glaset på. Sen funderade jag på plexiglas, men hur mycket ljus kommer plexiglaset stjäla för mig?Kom gärna med förslag hur man kan göra. Citera
Daggen70@gmail.com Postat 29 juni 2014 Postat 29 juni 2014 Tänkte fixa LED belysning till mitt kar. Problemet är bara att jag har 2 katter så älskar vatten, vilket betyder att jag måste fixa något ovanpå karet.Jag funderade först på glasskivor men det går inte eftersom mitt kar inte har en mittstolpe man kan lägga glaset på. Sen funderade jag på plexiglas, men hur mycket ljus kommer plexiglaset stjäla för mig?Kom gärna med förslag hur man kan göra.myggnät Citera
Nille83 Postat 29 juni 2014 Författare Postat 29 juni 2014 myggnätLåter bra, men är inte det svårt att fästa? Så det inte sjunker ihop om de skulle hoppa i där. Citera
Ingemar Postat 29 juni 2014 Postat 29 juni 2014 Jag har ett Juwel som jag fixat täckskivor till. Jag köpte 2 st 6 mm glasskivor som jag passade in i den lilla sargen som locket annars ligger i. Fungerar klockrent. Citera
Nille83 Postat 29 juni 2014 Författare Postat 29 juni 2014 Jag har ett Juwel som jag fixat täckskivor till. Jag köpte 2 st 6 mm glasskivor som jag passade in i den lilla sargen som locket annars ligger i. Fungerar klockrent.Men hur blir det i mitten då? För glaset har inget att ligga på där. Citera
Batty Postat 29 juni 2014 Postat 29 juni 2014 Inte funderat på att bygga en sarg runt istället?får massa möjligheter att fästa saker i den Citera
Nille83 Postat 29 juni 2014 Författare Postat 29 juni 2014 Inte funderat på att bygga en sarg runt istället?får massa möjligheter att fästa saker i denNä, tycker det är ganska fult Citera
Laggeman Postat 30 juni 2014 Postat 30 juni 2014 Har katterna smakat på saltvattnet ännu? Det brukar annars bara bli ett tillfälle de stoppar tassarna i saltvatten. Citera
Nille83 Postat 30 juni 2014 Författare Postat 30 juni 2014 Har katterna smakat på saltvattnet ännu? Det brukar annars bara bli ett tillfälle de stoppar tassarna i saltvatten.Japp de har varit i 4 gånger när jag rengjort karet. De är nakenkatter och tycker det är ganska varmt och gött där i Citera
Nille83 Postat 4 juli 2014 Författare Postat 4 juli 2014 Någon som vet hur mycket ljus jag kommer förlora om jag kör med glas mellan ljuset och vattnet? Citera
krille 55 Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Jag tror Ln21 har gjort tester på det. hör han inte av sej i tråden här så prova med att skicka honom ett pm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.