freddi36 Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 Någon som vet om denna finns att få tag på i Sverige? Citera
odel68 Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 Vet inte i Sverige såg den fanns i Tyskland iof inte svar på din fråga men har för mig att en tråd startats ang den rampen,har för mig jag läst ngt om rampen de som starta tråden vet kanske mer, Med vänlig hälsning Ola.. Citera
freddi36 Postat 4 augusti 2014 Författare Postat 4 augusti 2014 Har du länk till den tyska sidan som sålde den? Citera
Dykaren Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 Alla affärer som säljer Ecotech-produkter bör kunna få hem den... Citera
freddi36 Postat 5 augusti 2014 Författare Postat 5 augusti 2014 Hur kan det vara sån skillnad i pris..I USA hittar jag dom för 400$, på hemsidor som ligger i europa kostar dom 350£/450€ Citera
stigigemla Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 I Europa läggs det moms (oftast mellan 16 och 25 %) på priset.Köper man i USA läggs svensk moms (25%) på priset i tullen.Det kan bli billigare att köpa i Europa + att man slipper vänta i flera veckor på tullbehandling.Och köper du i Sverige har du garanti. (Inte fel om du köper Ecotech) Citera
freddi36 Postat 5 augusti 2014 Författare Postat 5 augusti 2014 Jo det vet jag, men har man ingen form av moms i USA? Jag menar, om det ingår amerikansk moms på 400$ så är det ju ändå stor skillnad om man hade bott i USA istället. Om jag beställer från USA vet jag att det troligen läggs på tull och moms så priset blir nog runt det samma ändå, menade bara att det var stor skillnad på priset om man inte räknar med tull och moms som man inte behöver betala om man hade bott i landet Citera
petnym Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Jo det vet jag, men har man ingen form av moms i USA? Jag menar, om det ingår amerikansk moms på 400$ så är det ju ändå stor skillnad om man hade bott i USA istället. Om jag beställer från USA vet jag att det troligen läggs på tull och moms så priset blir nog runt det samma ändå, menade bara att det var stor skillnad på priset om man inte räknar med tull och moms som man inte behöver betala om man hade bott i landetUSA har inte moms men någon annan slags omsättningsskatt på ca 0-10% som tillkommer på det pris som visas (dock ej på export till Sverige då tillkommer "enbart" porto, tullavgift och svensk moms på allt samt transportbolagets extraavgifter). Citera
jacs Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Många som beställer till USA adress och tar med sig hem på flyget och liknande just pga prisskillnaden. Citera
alexochingencarina Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Men garatin måste väll gälla även om man köper den från usa? Citera
jacs Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Det skall den göra men är osäker på hur general agenten i Sverige säger för den är inhandlad i typ USA men de skall ej kunna vägra enligt min uppfattning. Citera
Majki01 Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 I USA kostar det att gå i skolan. Dom tjänar sina pengar på annat sätt inte samma skatt o moms system som Sverige . Citera
Keller Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Det skall den göra men är osäker på hur general agenten i Sverige säger för den är inhandlad i typ USA men de skall ej kunna vägra enligt min uppfattning.Mja, generalagenten i Sverige har inget ansvar för produkter de inte sålt så det blir till att skicka tillbaka varan dit där den är köpt om man vill utnyttja eventuell garanti. ;-) Citera
jacs Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Har generalagenten samma artikelnummer så skall de inte kunna vägra men det är en risk man får ta helt enkelt för att spara lite pengar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.