rillz Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 fick hem koraller idag acans. öppnade påsarna och allt som vanligt, efter ett tag blev jag lite groggy konstig smak i munnen lite ont i bröstet.. nu e frågan kan jag fått med nåting i vattnet som dom låg i? bör jag vara orolig för nåt?. ingen annan här hemma har märkt av nåt.använde handskar och inga sår på armar dyligt. tacksam för svar. Citera
ormet Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 Acans har jag aldrig reagerat på.Jag är så känslig så jag har svårt att snorkla i vatten med mycket anemoner, jag får utslag och det kliar. Så du behöver nog inte vara orolig för några Acans i en påse. Citera
Dykaren Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 Kan det ha suttit någon protopalythoa på undersidan av ngn korall?Eller insåg du vad innehållet i påsarna egentligen hade kostat? 1 Citera
rillz Postat 13 augusti 2014 Författare Postat 13 augusti 2014 vet att acans inte är farliga. men tänkte om det kunde varit nåt i vattnetfrån akvariet. nu fick ja reda på att säljaren koralldoppat dom innan. om det kan va d som orsakat nåt. Citera
rillz Postat 13 augusti 2014 Författare Postat 13 augusti 2014 säsljaren hade skickat dom i en gammal påse som han doppat i innan men var ursköljd. läste att man ska kasta påsen direkt efter koralldopp för att ev parasiter kan utlösa toxiner.så om man sköljer ur en påse som luktar koralldopp medel efter ursköljningnen o fyller med vatten o lägger en korall i o skickar. finns det risk för toxiner då? är det farligt? Citera
Maglofster Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 Tror inte det är någon större fara. Men, om du nu fortfarande mår dåligt så behöver du ju faktiskt inte ha ett samband med korallerna eller påsen. Man kan ju bli sjuk ändå och det råkar sammanfalla med att man pular med akvariet. Så kanske läge att kolla upp vad det kan vara. Citera
Andreas_Lindholm Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Hej! Är du allergisk mot andra saker? Astma? Var försiktig om du upplever en sådan reaktion efter att ha öppnat en påse med koraller. Satt korallerna på levandesten? Krya på dig!mvh ante Citera
Lasse Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Mår du inte bättre nu efter 18 timmar - uppsök läkare.MVH Lasse Citera
robertmosen Postat 20 juni 2017 Postat 20 juni 2017 Det bästa men kan göra när man misstänker att man blivit förgiftad är att sätta sig vid datorn och skriva på forum istället för att uppsöka läkarvård Citera
BatmanGefle Postat 20 juni 2017 Postat 20 juni 2017 19 minuter sedan, Lasse sa: 3 år gammal tråd - rekord? MVH Lasse Gör om det på Facebook den som kan! 5 Citera
Jokkmokksjocke Postat 20 juni 2017 Postat 20 juni 2017 11 minuter sedan, BatmanGefle sa: Gör om det på Facebook den som kan! LMAO Citera
Slanten Postat 20 juni 2017 Postat 20 juni 2017 Detta kanske var hans sista inlägg på forumet?! :-/ 1 Citera
osby0479 Postat 21 juni 2017 Postat 21 juni 2017 3 år gammal tråd - rekord? MVH LasseOh nej, va en som lyfte en 8 år gammal tråd om ett percula akvarium Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.