Sweet*Lou Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Ska bygga sump, och såg att biltema hade plastglas 4mm.sumpen ska bara bli ca 55x45x40 men skummarfack, bubbelfälla och retur.är detta ett bra alternativ? Vad limmar jag med? Blir enormt tacksam för svar. M v h robin Citera
ormet Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Jag vet inte styren-akrylnitril-plast är, men det är inte Plexi/Perspex/Akrylglas tror jag. Om det går att limma med Acrifix som används till plexi/akrylglas vet jag inte heller.Så då blir svaret på om det är ett bra alternativ: Jag vet inte.Men om det är säkert för saltvatten och går att limma med Akrifix så låter det vettigt. 4mm känns dock klent. Citera
Slanten Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Du får nog staga upp sidorna ganska ordentligt, annars kommer sumpen se ut som en ballong när den fylls med vatten. Citera
stigigemla Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Det blir billigare att bygga den av begagnat skyltfönsterglas. Och med glas framför allt om du får tag i 8 mm blir den mycket tystare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.