Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hur hög pumphöjd klarar de här doserpumparna? Jag har så trångt under akvariet så jag funderar på att ha ghl'en ca två meter ovanför sumpen där ballingflaskorna ska stå.

Postat

Min GHL står ca 1,80m ovan behållaren den suger ifrån - utan problem. Med den tekniken som pumpen använder borde den kunna pumpa väldigt väldigt högt.

Postat

Hmm kanske mer pumpslitage eftersom pumparna går mer. Ballinglösningen rinner ju tillbaka i den långa slangen och måste pumpas upp igen. Eller tänker jag fel?

Postat
Nja flaskorna står bredvid sumpen. Det är GHL-dosan som står på en hylla 2m ovanför.

Ok. Jag läste det som att GHL'n skulle stå med ballingflaskorna 2 m ovan sump...

Postat

Pumpen är som en vakuumpump, när den inte surrar ska lösningen stå kvar i slangen. Med slitna slangar kan det gå luft genom pumpslangen och vätskan kan rinna tillbaka, men du löser det enkelt med e backventil på slangen, sätter du en på var sida om pumphuvudet så är det aldrig några problem.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...