Kulin Postat 27 november 2014 Författare Postat 27 november 2014 Årets sämsta bild...men man ser färgen på fisken i alla fall....haha Citera
Kulin Postat 28 november 2014 Författare Postat 28 november 2014 Burken har tuffat på i 2.5 månad nu..Det firar vi med att planera för nått större Har ju ganska stor yta där hyllan med denna burken står.Väggen är 230cm och bredd....max 60.. sen blir det trångt mot soffanSå kommer å börja hålla ögonen öppna på roliga annonser nu.Har inte riktigt bestämt mig om jag skall satsa på å bygga nått eget...eller ge mig på nått i stil med Deltec/percula...Det hänger lite på vad jag kommer över med givetvis Citera
blackizzz Postat 29 november 2014 Postat 29 november 2014 230x60x50 låter inte helt fel Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Kulin Postat 29 november 2014 Författare Postat 29 november 2014 Njaaeee...riktigt så stort skall ja inte ge mig på än. Absolut max 130x60x60...Men nånstans 250-400l i alla fall. Citera
Kulin Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Ursäkta uppåner osv...skräp app....suck...haha Citera
Kulin Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Efter en tur till Torsten fixk det bli en liten ommöblering i burken för att få plats med allt... allt i sanden får växa till sig innan det får ta plats bland stenen Citera
akejan Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Ser väldigt trevligt ut. Var köper du dina koraller? Citera
Kulin Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Än så länge enbart privatpersoner. Behöver ju bara små fraggar för att det skall se stort ut i den lilla burken Citera
Kulin Postat 1 december 2014 Författare Postat 1 december 2014 Nu blir det lite knapp-marathon här. Har ni de "fräcka namnen" på dem så är det välkommet Citera
Kulin Postat 4 december 2014 Författare Postat 4 december 2014 Japp. Jobbar på det planen är väl nånstans runt 250l.Sitter å diskuterar med mig själv vilken typ...Plug n play ala deltec / rsm vsHelglas med öppen topp å nån snygg bänk.Inspel och tips är givetvis välkomna Citera
akejan Postat 4 december 2014 Postat 4 december 2014 Spännande, lycka till. Har inget bra förslag. Själv drömmer jag om ett akvastabil 275 liter någon gång i framtiden. Citera
Kulin Postat 4 december 2014 Författare Postat 4 december 2014 Akvastabil MkII? De är absolut jäkligt snygga men köpa nytt känns....dyrt Citera
akejan Postat 4 december 2014 Postat 4 december 2014 Ja, det är ju det stora problemet. Egentligen är det ju alla tillbehör som kostar mest som; belysning, skummare, osmolator och cirkulationspump. Levande sten är också dyr.Får köpa en trisslott. Citera
Kulin Postat 4 december 2014 Författare Postat 4 december 2014 Mm verkligen....Nåja får se vart man landar...Sten funderar jag på om man skall köra en del baserock etc å göra en vettig scape...å sen in med ett par levande stenar för å få igång det Citera
Kulin Postat 14 december 2014 Författare Postat 14 december 2014 Kan man lyfta och flytta ett sånt här akvarium med innehåll? Ta ut hälften av vattnet, å en "ostadig" sten... Citera
Lasse Postat 14 december 2014 Postat 14 december 2014 Visst - jag flyttade ett Clownhotel 35 mil genom att ta bort 3/4 av vattnet - lyfta det till bilen - hälla tillbaka så det blev fyllt till 3/4 och sedan säkra ytan med gladpack för att undvika spill. Väl framme gjordes samma procedur fast omvänt och sedan fick det 1/4 nytt vatten. Fungerade perfekt.MVH Lasse Citera
Kulin Postat 25 december 2014 Författare Postat 25 december 2014 Rullar på fint i denna burken....det får stå kvar tills stora akvariet är redo för invånarna i detta Så nöjd med att min clown hittat in i en Euphyllia Får bli å köpa hen en kompis när det blir flytt. Citera
Kulin Postat 26 december 2014 Författare Postat 26 december 2014 Detta är överflyttat till min stora burk. Så denna tråden avslutar vi här. Citera
Stiffe Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Helt fantastiskt vad lite tålamod å rätt ljus kan göra. Har faktiskt en likadan burk som bara står o väntar sen sista flytten. Införskaffades, mer lr mindre i panik, då ett sammetsclownpar höll på att piska livet ur mitt dito ocellaris. De bodde sen där, tidvis med anemon, ända till flytten. De fick därefter flytta in i mitt stora kar. Blir sugen på att hitta en plats till detta mitt Nano, igen. Kommer följa ditt nano, med spänning. Sjukt avis på din Duncan (tror jag iaf att det är). Stiffe Citera
Stiffe Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Ooops, blev så till mig att jag hoppade direkt ner till "sista raden", utan att notera att du avslutat......Sorry! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.