Gå till innehåll

När ska det börja skumma?


Saltis

Rekommenderade inlägg

Min började jobba direkt, var det levande sten LS du satte i karet? Har du något levande i karet? Den brukar reagera ganska kraftigt när man sätter i nytt vatten dvs att vattnet stiger i den (och kan svämma över om man inte är försiktig). Har du testat att ha luftintaget helt öppet, dvs till höger, och skummarkoppen så långt ner som möjligt? Om du tar bort skummarkoppen ser/hör du att den producerar skum?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det brukar skumma som mest efter en vecka ungefär. Sedan minskar det i takt med att du får ur näring ur vattnet. Helt färskt vatten skummar knappt alls eftersom det inte finns något att skumma av. Efter en månad ungefär har du nitrittoppen och när den är förbi är det dags att fundera på att handla djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det var likadant hos mig.. har en mc-500... har haft det igång ca 1 månad och nu har jag 5 turbos och 2 eldräker i .. men min skummar inte heller knappt.. men jag fick den till att skumma ;) hehe släng i en halv räka... så skall du se att det börjar skumma lite efter ett tag.. det gjorde det hos mig, eller iofs.. det är ju inte säkert att det börjar skumma hos dig för det.. men men testa kan man ju ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...