Nille83 Postat 31 oktober 2014 Postat 31 oktober 2014 Var iväg i 2 dagar och min timer till lyset lyckades haka upp sig, när jag kom hem såg en av mina mjuka koraller riktigt tråkig ut. Den har fått en del bruna alger på sig och inga polyper är ute, är det kört för den? Kan jag hjälpa den på något sätt? Citera
stigigemla Postat 31 oktober 2014 Postat 31 oktober 2014 Normalt sett skall den kunna skala av det själv på någon dag. Men om man håller den framför en pump så brukar algerna lossna och blåsa iväg.Skall man ta det lite våldsammare kan man stryka av algerna med ett finger.Vill man vara ännu våldsammare får man ta fram den gamla tandborsten men det har jag aldrig gjort på en mjukkorall ännu. Citera
Nille83 Postat 31 oktober 2014 Författare Postat 31 oktober 2014 Tackar!Jag har kört lite med pumpen, dock satt de hårt som f*n. Men det försvann lite. Så egentligen är det bara att vänta och se? Citera
Nille83 Postat 4 november 2014 Författare Postat 4 november 2014 Vill bara medela att korallen mår bra igen. Polyperna är ute och den ser kry ut. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.