Postat 2 november 201410 år Den växte de första veckorna men sedan dör den sakta. Vad kan det bero på?
Postat 2 november 201410 år Du kan prova att mata den med pellets, mysis, artemia m.m. Vissa av mina acans vill också ha mycket ljus för att växa bra.
Postat 2 november 201410 år Författare Tack! Då ska jag prova att mata den och ställa den lite ljusare.
Postat 3 november 201410 år Här finns lite tips http://www.whitecorals.com/shop/en/How-to-Keep-Acanthastreas.html
Postat 29 november 201410 år Författare Den tynar bort sakta. Har den i ett 30 liters för tillfället. Det verkar som den inte trivs hos mig och väljer då andra koraller.
Postat 29 november 201410 år kanske för rent vatten. dessa vill ha lite mer näring i vattnetMyt eller sanning?Skickas från min iPhone via Tapatalk
Postat 29 november 201410 år enligt mig är det delvis sanning. en frisk o kry acan kan nog klara sig hyggligt i sps vatten men en skadad tynar bort fort om den ej får massor med näring
Postat 29 november 201410 år Har en del acans dom växer bra i 0 nitrat (salifert ) 0-0,02 fosfat ( hanna fosfor )Matar dom kanske i snitt 1-2 gånger i månaden !Dock är det nog vanligare folk dödar dom med för mycket ljus än med för lite !
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.