Hella42 Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 ser inget liv än... åhh vad jag vill se nått endaste litet kryp nu! ja jag vet.. tåååååålamod! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 23 november 2014 Författare Dela Postat 23 november 2014 Skulle förstinte ha sand,men nu vill gobys fiskar ha sand skajag välja levande sand eller vanlig . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 23 november 2014 Dela Postat 23 november 2014 Det spelar ingen roll, sanden blir levande till Slut. Välj däremot lämplig storlek på sandkornen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 23 november 2014 Författare Dela Postat 23 november 2014 Det spelar ingen roll, sanden blir levande till Slut. Välj däremot lämplig storlek på sandkornen.Nått speciell sand? Tänkte typ korallsand Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 23 november 2014 Dela Postat 23 november 2014 Har du tänkt att ha symbiosgobies med pistolräka är det bäst att blanda olika sandgrovlekar då räkan sorterar sand och armerar sitt bygge med olika storlekar på stenar. 0-1, 1-2 kanske 5 kg av varje. 3- 5 och 5 - 10 kanske 1 eller 2 kg.Och korallsand givetvis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 23 november 2014 Dela Postat 23 november 2014 Jag gillar reef - substrat, ca 1 - 3 mm och med några större gruskorn samt snäckskal. Finns hos Drakfisken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 23 november 2014 Författare Dela Postat 23 november 2014 Ah , men då behöver inte gobys. Fisk så fin sand ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 25 november 2014 Författare Dela Postat 25 november 2014 Har fått nått på min levande sten som jag inte har en aning om va det kan vara, hoppas det är nått bra bara:) som små pinnar som sticker upp ur stenen här och där, typ 1 cm långa, dom har små spröt mitt fram, ser inga som typ rör sig.. men dom har inte suttit där förut..dom är brunsvart till färgen.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 25 november 2014 Dela Postat 25 november 2014 Rörmask tror jag. Ser de ut som ett "paraply" eller är det en lång mask som tittar ut?Båda sorterna är nyttiga men någon kunnigare får förklara bättre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 25 november 2014 Författare Dela Postat 25 november 2014 Rörmask tror jag. Ser de ut som ett "paraply" eller är det en lång mask som tittar ut?Båda sorterna är nyttiga men någon kunnigare får förklara bättre.nja, det är som en lång mask, men med typ *tåtar* fram..svårt att föklara... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 29 november 2014 Författare Dela Postat 29 november 2014 och kikar och kikar, stenen har varit i nu dryga veckan, 10 dagar exakt, det blir mer och mer *pinnar* som växer upp ska bli kul och se vad det är för något Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Jag tycker att alla"smådjur" är det som är mest intressant med saltvattensakvarium.Följande fick jag med min sten: ormsjöstjärnor, 3 krabbor, snäckor, mantisräka och en massa små kräftdjur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Glömde att det även följde med en sjöborre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 30 november 2014 Författare Dela Postat 30 november 2014 Glömde att det även följde med en sjöborre.men åhh.. jag ser ingenting efter 11 dagar:( dom kan väll inte bara ploppa upp från stenen? man borde väll kunna se nånting? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 30 november 2014 Dela Postat 30 november 2014 Förutom de små kräftdjuren så dök övriga upp efter månader. De är nog väldigt små och gömmer sig i håligheter i stenen.Borstmaskar följde också med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 30 november 2014 Författare Dela Postat 30 november 2014 Förutom de små kräftdjuren så dök övriga upp efter månader. De är nog väldigt små och gömmer sig i håligheter i stenen.Borstmaskar följde också med.ok tack för svar då får jag fortsätta köpa mig tåååålamod Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Silverkon Postat 30 november 2014 Dela Postat 30 november 2014 Jag har också precis startat mitt första kar Hella, jag såg också små "pinnar" växa ut från stenarna, såg mer ut som små barr. Men nu har brun alger börjat ta över, så jag ska ner och köpa en mindre städpatrull imorgon Jag såg också 2 krabbor ca 3 cm stora först efter 7 dagar.. skrek och ropade på min sambo som kom rusande och trodde att det var brand någonstans, så där halv ett på natten dom visar sig bara när det är mörkt. Såg också nu för ett par timmar sen att det börjar växa grönt på framrutan också! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 30 november 2014 Författare Dela Postat 30 november 2014 Jag har också precis startat mitt första kar Hella, jag såg också små "pinnar" växa ut från stenarna, såg mer ut som små barr. Men nu har brun alger börjat ta över, så jag ska ner och köpa en mindre städpatrull imorgon Jag såg också 2 krabbor ca 3 cm stora först efter 7 dagar.. skrek och ropade på min sambo som kom rusande och trodde att det var brand någonstans, så där halv ett på natten dom visar sig bara när det är mörkt. Såg också nu för ett par timmar sen att det börjar växa grönt på framrutan också!.haha härligt! Sjukt avis. Hur länge har du haft i gång ditt? 11 dagar har min sten vart och jag letar febrilt men nått har jag säkert. För försöka kika in nu när det är släkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Silverkon Postat 30 november 2014 Dela Postat 30 november 2014 Jag har haft igång mitt sedan den 21/11.. så 10 dagar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 30 november 2014 Författare Dela Postat 30 november 2014 Jag har haft igång mitt sedan den 21/11.. så 10 dagarÅh nästan lika länge då ja jag ser bara lite grönt på stenarna.. Inga alger än att prata om.. Men jag ska ju ha mer sten och sand så det kommer nog som ett brev på posten här med:) ska åxå ha i städare snart. Plus en clownfisk tror jag bara för att få igång det hela .. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Silverkon Postat 30 november 2014 Dela Postat 30 november 2014 Jag startade med 4 timmar ljus sen ökade med en timme varannan dag, enligt Red Sea programmet, så jag är snart uppe i max mängd ljus, tror också det är därför jag kanske har lite mer alger, de kom först nu de senaste 3 dagarna, brunalgerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 30 november 2014 Författare Dela Postat 30 november 2014 Jag startade med 4 timmar ljus sen ökade med en timme varannan dag, enligt Red Sea programmet, så jag är snart uppe i max mängd ljus, tror också det är därför jag kanske har lite mer alger, de kom först nu de senaste 3 dagarna, brunalgernaOk, ja du har ju ett större akvarium åxå än mig. Jag har haft belysning på men kör typ bara 10-20 procent..redsea programmet? Har nog missat nått.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aquario Postat 13 januari 2015 Dela Postat 13 januari 2015 Jag tycker att alla"smådjur" är det som är mest intressant med saltvattensakvarium.Följande fick jag med min sten: ormsjöstjärnor, 3 krabbor, snäckor, mantisräka och en massa små kräftdjur.Vart köpte du sådan fin sten ifrån?? Med vänlig hälsning! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.