Lulle79 Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Jag behöver få tag på en av mina putsarräkor, vilket visade sig inte vara det lättaste.....Någon som har något bra tips på hur man kommer åt dom?? Citera
greger Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 om dom sitter på en sten som man kan lyfta ur, brukar dom följa med. Så håller man håven under när stenen lyft ur vattnet Citera
vahagn Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Mina brukar vara först på att hoppa på handen när jag ska mata fiskarna. Är din skygg? Annars är väl att locka med lite mat så brukar de komma snabbt fram och börja plocka så kan man ha en hov under och fiska upp dem. Citera
Lulle79 Postat 24 oktober 2005 Författare Postat 24 oktober 2005 Mina brukar vara först på att hoppa på handen när jag ska mata fiskarna. Är din skygg? Annars är väl att locka med lite mat så brukar de komma snabbt fram och börja plocka så kan man ha en hov under och fiska upp dem.Nä de är inte speciellt skygga, vi försökte med denna metoden igår men lyckades inte riktigt.. Citera
stigigemla Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Har man inte fisk i karet brukar de komma fram och putsa fingrarna.Tillsammans med fisk brukar de ha sin speciella grotta eller putsstation som de sällan lämnar. Citera
Halogen Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Ja, så fort man stoppar ned handen så har man en räka med sig. Problemet är mera "hur man inte får med sig räkan"......det kanske beror på att jag bara har en räka i karet!? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.