Gå till innehåll

Osmos krånglar


Floppo

Rekommenderade inlägg

Har en picobello osmos 190L/dygn. Och den krånglar. vägrar komma något ur det "rena" vattnet. Kommer bara ur slask vattnet. Har provat den på flera ställen. Så tror inte det är vattentrycket som e för svagt. Vad kan det vara ? bara att köpa ny elle ?[h=1][/h]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nee har ingen kran där.. :/ men om ja håller för slaskvattens slangen så rinner de ur den "rena" men ytterst lite... :/ och har provat på diskmaskinuttag.. tvättmaskins oxå.

När jag hade den osmosen fick jag bättre fart på rena vattnet när jag satte dit en kran och stängde hyfsat mycket. Jag har kommunalt vatten men kom inte i närheten av vad den osmosen har som max. Jag fick som mest 60L/dygn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett sådant osmosfilter.

Om du bara har två filter enligt bild så är det inget silikatfilter med som original på Piccobello 190L/min

Det första är ett grovfilter+tar bort smak och odör

Det andra är ett antibacteriafilter som tar bort allt större än 5 micron

Jag har en gång monterat det där jag inte fick upp trycket och då kom inte något renvatten fram

Med bra tryck kan jag tillverka max 3,5 liter per timme (har bara testat hemma och på jobbet)

Behöver man ett silikatfilter får man koppla på det efter den blåa renvattenslangen om jag förstått rätt.

Bifogar lte text jag hittat på nätet om Piccobello 190L/min

The Picobello features:

- Sediment filter - for removing dirt, rust, sand .....

- Activated carbon filter - Reduces chlorine and organic impurities, neutralizes odor and taste impairment

- Reverse osmosis module - semi-permeable thin-film-membrane that filters bacteria even more than 99% - Quality made in USA

- Built-in pressure valve ( instead of an extern flushing valve)

Technical Data:

Capacity: up to 190L/Day

Allowable Operating Pressure: 3-10 bar

Ratio of waste water / osmosis water: 4-1 (can be reduced to 2:1 with good tap water)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...