Nille83 Postat 13 januari 2015 Postat 13 januari 2015 Någon som haft denna kirurg? Dela gärna med dig av dina erfarenheter. Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Vi har 2st i ett stort revakvarium med mycket fisk. Har inte upplevt att de är aggressiva, men det kan bero på storlek på akvarium och vilka fiskar de går med. Ctenochaetus brukar vara väldigt bra algätare. / David Citera
stigigemla Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Jag har lite erfarenhet av dem. Som små är de effektiva algätare och måttligt aggresiva. Som större tar de mer revir och blir tuffare. Speciellt blennider får det jobbigt. (födokonkurrent) Men jag tycker ditt kar är för litet. Truncatus blir några cm mindre om du absolut vill ha Ctenochaetus. Citera
Nille83 Postat 14 januari 2015 Författare Postat 14 januari 2015 Fast det är ingen nackdel i mitt kar att de tuffar till sig lite. Kanske en dum fråga, men vad är en blennider?Enligt liveaquaria.com så blir de två sorterna ungefär lika stora och kräver minst 250L. Men det är inte första gången den sidan haft fel Citera
bjomat Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Min tominiensis är bästa betare bland mina fem kirurger - min är heller inte speciellt bråkig och är en kul och fin firre tycker jag. Rekommenderar alltså Citera
odel68 Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Håller med dig Björn ang algbetningen och Stig ang agressiviteten min jagar hr salarias rejält här men läcker firre Liten bild på den mvh Ola. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.